%0 Journal Article %T تأثیر کیفیت روابط بر ارزش ویژه برند در همکاری‌های مبتنی بر فرانشیز %J نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسب و کارهای بین المللی %I دانشگاه تبریز %Z 2588-5057 %A صنوبر, ناصر %A حسینی, سیدصمد %A محمدزاده, علی %D 2019 %\ 02/20/2019 %V 1 %N 3 %P 79-101 %! تأثیر کیفیت روابط بر ارزش ویژه برند در همکاری‌های مبتنی بر فرانشیز %K کیفیت روابط برند %K رفتار شهروندی برند %K ارزش ویژه برند %K ارزش ارتباط %K تصویر برند %K وفاداری برند %R 10.22034/jiba.2019.7221 %X همکاری مبتنی بر فرانشیز، شکل غالب روابط تجاری به ویژه در همکاریهای بین المللی بین شرکتها محسوب می‌شود و برند نقش کلیدی در  ورود طرفین در قراردادهای همکاری دارد. به‌ویژه در شرایط سخت رقابتی موجود، برند فرانشیزدهنده عامل کلیدی در تصمیم انتخاب علاقه‌مندان به تأسیس نمایندگی است. ابعاد مختلفی در این میان اهمیت دارد و در این مقاله تلاش شده است بر سه متغیر کیفیت روابط برند، ارزش ویژه برند و رفتار شهروندی برند تأکید شود. جامعه آماری، شرکتهای تولید کننده لوازم خانگی تحت قرارداد همکاری بین المللی است که تعداد 266 شرکت از طریق روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب گردید. نتایج نشان می‌دهد که کیفیت روابط بر رفتار شهروندی نمایندگی‌ها تأثیر می‌گذارد، بدین معنی که نمایندگی‌هایی که رضایت بیشتری از روابط خود با شرکت دارند، فعالیت‌های اختیاری مازاد بر مسئولیت‌های خود انجام می‌دهند تا نسبت به شرکت وفاداری خود را نشان دهند، ارزش ارتباط خود را بالا برده و آن را حفظ کنند و با تصویر مطلوبی که از برند شرکت در ذهنیت نمایندگی ایجاد شده، همین تصویر را به مشتریان خود القاء کنند تا درنهایت به اهداف مشترک خود با شرکت دست یابند. %U https://jiba.tabrizu.ac.ir/article_7221_744bd3daf792cff21e2b81941ee7931c.pdf