آقاموسی طهرانی، مریم؛ سرداری، احمد و کرمپور، عبدالحسین. (1395). شناسایی عوامل تسهیل کننده موثر بر صادرات کالاهای فناورمحور. پژوهشهای مدیریت در ایران، 20(4). 1-22.
اسماعیلپور، رضا و قاسمنژاد، میثم. (1397). توسعه الگوی بازاریابی اجتماعی برای شرکتهای بیمه. مدیریت بازرگانی. 10(1) . 31-48.
اشتراوس، آنسلم و کوربین، جولیت(1390). اصول روش تحقیق کیفی: نظریه مبنایی، رویه ها و روش ها. ترجمه بیوک محمدی.چاپ سوم. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
امینی، علیرضا و فتاحی، حمیدرضا. (1397). طراحی الگوی بین المللیسازی بنگاه های کوچک و متوسط در شرکتهای دانشبنیان مبتنی بر نانو. فصلنامه مدیریت بازرگانی، 10(3). 583-603.
داناییفرد، حسن و امامی، سید مجتبی. (1386). استراتژیهای پژوهش کیفی: تاملی بر ناظریه دادهبنیاد. اندیشه مدیریت راهبردی، 1(2). 69 – 97.
حسینی، میرزاحسن؛ موسوی، سیدمحمدجواد؛ اشرفی سلطان احمدی، مجتبی و خاوری، سحر. (1398). عملکرد صادراتی کسبوکارهای دانشبنیان، الگویی جهت تبیین نقش هوشیاری کارآفرینانه و یادگیری راهبردی. مدیریت کسبوکارهای بینالمللی. 2(1). 221- 242.
خیاطیان، محمد صادق؛ طباطبائیان، سید حبیب اله؛ امیری، مقصود و الیاسی، مهدی.(1394). تحلیل محتوای ویژگیهای شرکتهای دانش بنیان. پژوهشهای مدیریت منابع انسانی. 5(2). 20-47.
دانایی فرد، حسن؛ الوانی، سیدمهدی و آذر، عادل. (1391). روششناسی پژوهش کیفی در مدیریت: رویکردی جامع. تهران: صفار.
رمضانی، محمد؛ رجبزاده قطری، علی، آذر، عدل و خدیور، آمنه. (1398). بینالمللیشدن صنایع کوچک و متوسط: ابعاد و استراتژیهای جامع. مدیریت کسب و کارهای بینالمللی. 2(1). 177- 197.
زمانی، اردشیر؛ رحمتی، محمدحسین؛ زندحسامی، حسام و یزدانی، حمیدرضا. (1398). تحلیلی بر عوامل انگیزاننده و بازدارنده همکاریهای راهبردی بینالمللی شرکتهای دانشبنیان (مورد مطالعه: شرکتهای زیستفناور ایرانی و آلمانی). مدیریت کسبوکارهای بینالمللی. 2(2). 145- 169.
شقاقی شهری، وحید. (1396). نقش اقتصاد دانش بنیان در همگرایی تجاری کشورهای اسلامی (رویکرد برونگرایی اقتصاد مقاومتی). جستارهای اقتصادی ایران. 14(28). 9-31.
صنوبر، ناصر؛ سروری، رحیم و جبارزاده، یونس. (1397). بینالمللیشدن شرکتهای دانشبنیان: نقش دانش بازار خارجی و تشخیص فرصت کارآفرینانه بینالمللی. توسعه کارآفرینی. 11 (3). 461- 497.
کرسول، جان(1391). پویش کیفی و طرح پژوهش: انتخاب از میان پنج رویکرد(روایت پژوهی، پدیدار شناسی و ...). ترجمه حسن دانایی فرد و حسین کاظمی. چاپ اول: تهران: صفار.
گرجیزاده، عطیه و شریفیرنانی، حسین. (1393). نقش اقتصاد دانش بنیان در کنترل تورم. فصلنامه مدلسازی اقتصادی، سال هشتم، 2(26). 107-125.
گرنت، رابرت. ام. (1394). تحلیل استراتژی در عصر حاضر. ویراست هفتم. مترجمان: نهاوندی، بیژن؛ جعفرینژاد، نوید؛ تقوی، الهویردی و آذر، عادل. چاپ دوم. تهران: موسسه خدمات فرهنگی رسا.
ناظمی، شمسالدین و خانی، داوود. (1390). شناسایی و تحلیل مهمترین عوامل بازدارنده اداری- خدماتی صادرات کالاهای غیرنفتی در بنگاههای کوچک و متوسط (مطالعه موردی استانهای خراسان رضوی و شمالی). فصلنامه اقتصاد و تجارت نوین. 21. 203-226.
نجیبزاده، آویده و اسکندری، حسین. (1396). تحلیل روایت: روشهای نو در تجزیه و تحلیل دادهی روایی. فصلنامه اندازهگیری تربیتی. 8(30). 107 – 133.
ولیبیگی، حسن و رضایی، مهدی. (1393). عوامل موثر بر صادرات صنایع با فناوری بالا. فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی. 72. 61-82.
همتی، فریدون؛ حمیدیزاده، محمدرضا؛ حاجیپور، بهمن و غزیزی، شهریار. (1397). طراحی و تبیین مدل توانمندی بینالمللی شرکتهای صادرکننده محصولات کشاورزی برای ورود به بازارهای جهانی. پژوهشهای مدیریت عمومی. 11(41). 29- 56.
یداللهی فارسی، جهانگیر؛ سخدری، کمال (1385). کسبوکارهای کوچک و متوسط بینالمللی. همایش ملی مدیریت صنعتی. تهران.
یوسفی، محمد و قاضیزاده، مصطفی. (1398). تاثیر شبکههای تجاری و اجتماعی بر بینالمللیسازی شرکتها. مدیریت کسبوکارهای بینالمللی. 2(1). 149- 176.
Ahokangas, P. (1998). Internationalization and resources: an analysis of processes in Nordic SMSs. doctoral dissertation, Universitas Wasaensis, Vaasa: Finland.
Amit, R. & Schoemaker, P.l.H. (1993).Strategic assets and organizational rent.Strategic Management journal, 14. 33-46.
Antoncic, B. & Hisrich, R.D. (2000). An integrative conceptual model, in Dana, L.P. (Ed.), Global Marketing Co-operation and Networks. International Business Press, New York, NY, 17-35.
Barney, J. B. (1991). Firm Resources and Sustained Competitive Advantage. Journal of Management, 17) 1(. 99-120.
Calof, J. & Beamish, P.W. (1995). Adapting to foreign markets: explaining internationalization. International Business Review, 4 (2). 15-31.
Carneiro Zen, A., Fensterseifer, J.E., Prévot, P. (2011). Internationalization of clustered companies and the influence of resources. Latin American Business Review, 12(2), 123-141.
Chetty, Sylvie., & Campbell-Hunt, Colin. (2003). Paths to internationalization among small- to medium-sized firms, A global versus regional approach. European Journal of Marketing, 37 (5/6). 796-820.
Ciravegna, L. Kundu, S.K. Kuivalainen, O & Lopez b, L.E. (2018). The timing of internationalization – Drivers and outcomes. Journal of Business Research. Article in Press.
Colombo, G. Vătămănescu, E. M. Alexandru, V. A. & Patrizia. G. (2018). The influence of internationalization process-based factors on international performance in the case of SMFEs. Business. Management Sciences International Quarterly Review. 9 (3), 319-332.
Crick, Dave & Crick, James. (2014). the internationalization strategies of rapidly internationalizing high-tech UK SMEs. European Business Review, 26 (5). 421 – 448.
Hampton, A., Rowell, J. (2013). An Evolution in Research Practice for Investigating International Business Relationships. Management Dynamics in the Knowledge Economy, 1(2), 161-178.
Johanson, Jan & Vahlne. Jan-Erik. (2009). The Uppsala internationalization process model revisited: From liability of foreignness to liability of outsider ship. Journal of International Business Studies. 40(9). 1411–1431.
Kunday, Özlem & Sengüler, Ece Piskinsüt. (2015). A Study On Factors Affecting the Internationalization Process of Small and Medium Enterprises (SMEs). Social and Behavioral Sciences. 195, 972 – 981.
Langseth, Henry. O'Dwyer, Michele & Arpa, Claire. (2016), Forces influencing the speed of internationalisation, Journal of Small Business and Enterprise Development, 23, 122 -148.
Lehtinen, U. and Penttinen, H. (1999). Definition of the internationalization of the firm. Perspectives on Internationalization, Helsinki School of Economics and Business Administration, Helsinki. 3-19.
Marinova, Svetla & Marinov, Marin. (2017). Inducing the internationalisation of family manufacturing firms from a transition context. European Business Review, 29 (2), 181 – 204.
Martynoga, Małgorzata & Jankowska, Marzena. (2017). Internationalization of enterprise - theory and characteristics. World Scientific News .78. 69-75.
Moen, Ø., & Servais, P. (2002). Born global or gradual global? Examining the export behavior of small and medium-sized enterprises. Journal of International Marketing. 10(3). 49_72.
Moreira1, Maria R.A. Maia1, Miguel A.S. Sousa, Paulo S.A. & Meneses, Raquel F.Ch. (2013). Factors Influencing the Internationalization of Services Firms: The Case of Design, Engineering and Architecture Consulting Firms. Springer-Verlag Berlin Heidelberg. LNBIP 143. 246-262.
Oviatt, B.M. and McDougall, P.P. (2005). Defining international entrepreneurship and modeling the speed of internationalization. Entrepreneurship Theory & Practice. 29 (5). 537-553.
Panda, Debadutta & Reddy, Sriharsha. (2016). Resource based view of internationalization: evidence from Indian commercial banks. JOURNAL OF ASIA BUSINESS STUDIES. 10 (1). 41-60.
Rask, Morten; Strandskov, Jesper & Håkonsson, Dorthe. Døjbak. (2008). Theoretical Perspectives on the Internationalization of Firms. Journal of Teaching in International Business. 19 (4). 320 – 345.
Ribau, Cláudia P. Moreira, António C. & Raposo, Mário. (2015). Internationalisation of the firm theories: a schematic Synthesis. Int. J. Business and Globalisation.15(4). 528- 554.
Rose, R. C., Kumar, N., & Yen, L. L. (2006). The dynamics of entrepreneurs’ success factors in influencing venture growth. Journal of Asia Entrepreneurship and Sustainability. 2(2). 1-22.
Ruzzier, Mitja. Hisrich, Robert D. & Antoncic, Bostjan. (2006). SME internationalization research: past, present, and future. Journal of Small Business and Enterprise Development. 13 (4). 476-497.
Seyoum, B. (2004). The role of factor conditions in high- technology exports: An empirical examination. Journal of High Technology Management Research, 15, 145-162.
Strauss, A. & Corbin, J.M. (1998). Basics of Qualitative Research: Techniques and Procedures for Developing Grounded Theory. Sage Publication Inc.
Strauss, A., & Corbin, L. (1990). Basics of Grounded Theory Methods. Beverly Hills, CA.Sage.
UNCTAD. (2017). “Science, Technology & Innovation Policy Review, Islamic Republic of Iran”. United Nation. USA.
Zucchella, A. Palamara, G. & Denicolai, S. (2007). The drivers of the early internationalization of the firm. Journal of World Business. 42 (3). 268-280.
Welch, L. & Luostarinen, R. (1993). Internationalization: evolution of a concept of Internationalization of the Firm: A Reader. Academic Press: London.
Welch, D. E., & Welch, L. S. (1996). The internationalization process and networks: A strategic management perspective. Journal of International Marketing. 4(3). 11–28.