سالارزهی، حبیبالله. شهبازی منشادی، مهرداد (1395). شناسایی و اولویتبندی عوامل راهبردی مؤثر بر کسب و کارهای کوچک و متوسط با استفاده از رویکرد تحلیل سلسله مراتبی. توسعه کارآفرینی. (1)، 137-119
مقسم، یاسر. سعیدی، پرویز. دیده خانی، حسین. مهرابیان، احمد (1398). توسعه کسبوکارهای تولیدی کوچک بر پایه تأثیرپذیری از عملکرد و نوآوری در فناوری. فصلنامه مدیریت توسعه فناوری. (1).
نیکخواه تکمهداش، یونس. حسینی، سیدصمد. کرمی، اژدر (1398). تأثیر مدیریت منابع انسانی دانشمحور بر عملکرد نوآوری در شرکتهای کوچک و متوسط صادرکننده ایرانی. فصلنامه مدیریت کسبوکارهای بینالمللی. دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه تبریز. (1). 21-1
یدالهی، جهانگیری. آقاجانی، حسنعلی. آقای جانی، علیاکبر (1388). شناسایی عوامل داخلی مؤثر بر عملکرد شرکتهای کوچک و متوسط و ارائه مدلی اثربخش. (پژوهشگر) فصلنامه مدیریت. (14)
Anwar Y. and El-Bassiouny N. (2020) Marketing and the Sustainable Development Goals (SDGs): A Review and Research Agenda. In: Idowu S., Schmidpeter R., Zu L. (eds) The Future of the UN Sustainable Development Goals. CSR, Sustainability, Ethics & Governance. Springer, Cham.
Chittithaworn, C., Islam, M. A., Keawchana, T., & Muhd Yusuf, D. H. (2011). Factors Affecting Business Success of Small & Medium Enterprises (SMEs) in Thailand. Asian Social Science, 7(5). doi:10.5539/ass.v7n5p180
Farhoudian, A., Baldacchino, A., Clark, N., Gerra, G., Ekhtiari, H., Dom, G., Mohammad Razaghi, E. (2020). COVID-19 and Substance Use Disorders as Brain Diseases: Recommendations to a Comprehensive Healthcare Response. An International Society of Addiction Medicine (ISAM) Practice and Policy Interest Group.
Grønholdt, L., & Martensen, A. (2006). Key Marketing Performance Measures. The Marketing Review, 6(3), 243–252. doi:10.1362/146934706778605287
He, H., & Harris, L. (2020). The impact of Covid-19 pandemic on corporate social responsibility and marketing philosophy. Journal of Business Research, 116, 176–182. doi:10.1016/j.jbusres.2020.05.030
Jribi, S., Ben Ismail, H., Doggui, D., & Debbabi, H. (2020). COVID-19 virus outbreak lockdown: What impacts on household food wastage? Environment, Development and Sustainability, 22(5), 3939–3955. Doi: 10.1007/s10668-020-00740-y
Kotler, P., Armstrong, G., Harris, L. C., & He, H. (2019). Principles of Marketing (European Edition). London: Prentice Hall.
Lai, C. C., Shih, T. P., Ko, W. C., Tang, H. J., & Hsueh, P. R. (2020). Severe Acute Respiratory Syndrome Coronavirus 2 (SARS CoV-2) and corona virus disease-2019 (COVID-19): The epidemic and the challenges. International Journal of Antimicrobial Agents, 55(3), 105924.
Md. Aminul Islam, Ejaz Mian, and Muhammad Hasmat Ali. (2008). Determinants of Business Success of Small and Medium Enterprises (SMEs) in Bangladesh. Business Review, Vol. 4, No. 2, p.45-57.
Nurul Indarti & Marja Langenberg. (2005). A Study of Factors Affecting Business Success among SMEs:
Empirical Evidences from Indonesia.
Potts, John (2018). Futurism, Futurology, Future Shock, Climate Change: Visions of the Future from 1909 to the Present. PORTAL Journal of Multidisciplinary International Studies. 15. https://doi.org/10.5130/portal.v15i1-2.5810.
UN.ORG (2020), ‘UN launches COVID-19 plan that could ‘defeat the virus and build a better world’, available at: https://news.un.org/en/story/2020/03/1060702, accessed 18 April, 2020