اعظمی، محسن. آزادی، وحید و آینه، معصومه (1397). بررسی تأثیر فعالیتهای بازاریابی رسانههای اجتماعی درک شده بر قصد خرید مصرفکننده. انجمن جامعه شناسی آموزش و پرورش ایران، (۷) :۱۸۱-۱۹۷.
ببی، ارل (1384). روشهای تحقیق در علوم اجتماعی (جلد دوم). ترجمه رضا فاضل، تهران: سمت.
تیموری، هادی. گودرزوند چگینی، مریم و غایبی سدهی، حامد (1395). بررسی عوامل موثر بر فرایند شکلگیری وفاداری الکترونیکی مشتریان در فروشگاههای الکترونیکی ایران. مدیریت بازرگانی، 8 (2)، 281-300.
خالقی، عاطفه. معینی، حسین و جامیپور، مونا (1398). شناسایی و رتبهبندی فرصتها و چالشهای بازاریابی رسانههای اجتماعی. بازاریابی نوین، 1 (32), 88-69.
راهپیما، امانالله. سبحانی، سیدمجتبی (1398). آیا بازاریابی رسانه های اجتماعی میتواند قابلیتهای ارتباط با مشتری و عملکرد شرکت را بهبود بخشد. پنجمین همایش بین المللی مدیریت، روانشناسی و علوم انسانی با رویکرد توسعه پایدار، 1-9.
رحیمی اقدم، صمد. فضل زاده، علیرضا و ابراهیمی اقدم، نوشین. (1399). تأثیر استراتژیهای تضمین بر قصد خرید اینترنتی با میانجیگری اعتماد در فروشگاههای آنلاین. مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند، 8(32), 117-146.
روشندلاربطانی، طاهر. محمودزاده، احد (1396). طراحی مدل تبلیغات از طریق رسانه های اجتماعی به منظور تأثیر بر تمایل مشتریان. مدیریت بازرگانی، 786-763.
عندلیب، اعظم و خزانهدارلو، مرتضی (1395). نقش رسانههای اجتماعی آنلاین در بهبود استراتژیهای بازاریابی. دومین کنفرانس بین المللی وبپژوهی - دانشگاه علم و فرهنگ ، 7-1.
فرگوسن، چارلز (1391). نظریه اقتصاد خرد، ترجمه محمد روزبهان، تهران: مرکز نشر دانشگاهی
کوششی، محمدرضا. عالی، صمد. بافنده زنده، علیرضا و ایران زاده، سلیمان. (1399). پیشآمدها و پیامدهای کیفیت رابطه آنلاین در خریدهای اینترنتی. مطالعات مدیریت کسب و کار هوشمند، 8(31).
ممدوحی، امیررضا. ماهپور، علیرضا. رشیدی طه، حسین و صفارزاده، محمود (1395). شناسایی عوامـل فـردی مـؤثر در جـذب مشتریان به مراکز خرید (مطالعة موردی: شهر تهران). کنفـرانس بـینالمللـی مـدیریت، تهـران: دانشگاه شهید بهشتی.
Aguirre, E. D. Mahr, D. Grewal, K. de Ruyter, M. WetzelsUnraveling the personalization paradox: The effect of information collection and trust-building strategies on online advertisement effectiveness. Journal of Retailing, 91 (1) (2015), pp. 34-49
AkhterShareef, M., BhaskerMukerji, & K.Dwivedi, Y. (2019). Social media marketing: Comparative effect of advertisement sources. Journal of Retailing and Consumer Services, 69-58.
Arli, D., Bauer, C., & Palmatier, R. W. (2018). Relational selling: Past, present and future. Industrial Marketing Management, 69, 169-184.
Beauvisage, T, Mellet, K (2019) Mobile consumers and the retail industry: The resistible advent of a new marketing scene. Journal of Cultural Economy 13(1): 1–17.
A.Bleier, M. Eisenbeiss (2015). Personalized online advertising effectiveness: The interplay of what, when, and where Marketing Science, 34 (5), pp. 669-688
Changbao, L., & Peishan, H. (2018). A Literature Review of the Consumer Cognitive Miserliness Behavior and Its Marketing Implications: Based on the Framework of the Cue Utilization Theory. Foreign Economics & Management. 58-70.
Cioffi, R. (2019). Data-driven marketing: Strategies, metrics and infrastructures to optimize the marketing performances. Politecnico di Torino. 83-1
Dodds, W. B., Monroe, K. B. & Grewal, D. (1991). Effects of price, brand and store information on buyers’ product evaluation. Journal of Marketing Research, 28(3), 307-319.
Dolan, R., Conduit, J., & Frethey-Bentham, C. (2019). Social media engagement behavior: A framework for engaging customers through social media content. European Journal of Marketing. 2243-2213
Homer, P. M. (2008). Perceived quality and image: When all is not “rosy”. Journal of Business Research, 61, 715-723.
Idemudia, E.C. D.R. JonesAn empirical investigation of online banner ads in online market places: The cognitive factors that influence intention to click. International Journal of Information Systems and Management, 1 (3) (2015), pp. 264-293.
Johnson, D., Sihi, D., Muzelle, L., & Zahay, D. (2019). The marketing organization’s journey to become data-driven. Journal of Research in Interactive Marketing. 162-178.
Jung, A. R. (2017). The influence of perceived ad relevance on social media advertising: An empirical examination of a mediating role of privacy concern. Computers in Human Behavior, 70, 303-309.
Kukar-Kinney, M., & Xia, L. (2017). The effectiveness of number of deals purchased in influencing consumers' response to daily deal promotions: A cue utilization approach. Journal of Business Research, 79, 189-197.
F. Kehr, T. Kowatsch, D. Wentzel, E. FleischBlissfully ignorant: The effects of general privacy concerns, general institutional trust, and affect in the privacy calculus. Information Systems Journal, 25 (6) (2015), pp. 607-635
Kwon, S., Ha, S., & Kowal, C. (2017). How online self-customization creates identification: Antecedents and consequences of consumer-customized product identification and the role of product involvement. Computers in Human Behavior, 75, 1-13.
Lytras, M. D., Raghavan, V., & Damiani, E. (2017). Big Data and Data Analytics Research: From Metaphors to Value Space for Collective Wisdom in Human Decision Making and Smart Machines. International Journal on Semantic Web and Information Systems, 13(1), 1-10.
Mazeed, S. A. & Reddy, R. S. (2017). Role of social media in online marketing. National Conference on Marketing and Sustainable Development, 260-265.
Mitra, D. & Golder, P. N. (2006). How does objective quality affect perceived quality? Short-term effects, long-term effects and asymmetries. Marketing Science, 25(3), 230-247.
Mohan, M., Brown, B. P., Sichtmann, C., & Schoefer, K. (2018). Perceived globalness and localness in B2B brands: A co-branding perspective. Industrial Marketing Management, 72, 59-70.
Nazarov. A.D. (2019). Big Data Driven Marketing. Advances in Economics, Business and Management Research, 15-12.
Oliveira, T., Alhinho, M., Rita, P., & Dhillon, G. (2017). Modelling and testing consumer trust dimensions in e-commerce. Computers in Human Behavior, 71, 153-164.
Olson, J. (1972). Cue utilisation in the quality perception process: A cognitive model and an empirical test. Doctoral dissertation, Purdue University.
Rao, A. R. & Monroe, K. B. (1988). The moderating effect of prior knowledge on cue utilization in product evaluations. Journal of Consumer Research, 15, 253-264.
Selnes, F. (1993). An examination of the effect of product performance on brand reputation, satisfaction and loyalty. European Journal of Marketing, 27(9), 19-35.
Su, X., Xu, A., & Huang, L. (2019). Customer Experience and Continual Usage Willingness of Fresh Products APPs: Based on the Framework of the Cue Utilization Theory. 2019 International Conference on Industrial Engineering and Systems Management (IESM), 45-1.
S. Zhao, J. MaResearch on precision marketing data source system based on big data. International Journal of Advanced Media and Communication, 7 (2) (2017), pp. 93-100.
Teas, R. K., & Agarwal, D. (2000). The effects of extrinsic product cues on consumers’ perceptions of quality, sacrifice, and value. Journal of the Academy of Marketing Science, 28(2), 278-290.
Walrave, M., Poels, K., Antheunis, M. L., Van den Broeck, E., & van Noort, G. (2018). Like or dislike? Adolescents’ responses to personalized social network site advertising. Journal of Marketing Communications, 24(6), 599-616.
Wang, Z., & Kim, H. G. (2017). Can Social Media Marketing Improve Customer Relationship Capabilities and Firm Performance? Dynamic Capability Perspective. Journal of Interactive Marketing, 26-15.
Yanes, P. A., & Berger, P. D. (2017). How WeChat has changed the face of marketing in China. British Journal of Marketing Studies, 5(3), 14-21.
Yerimpasheva, A. T., & Balgabayeva, Z. B. (2020). Data-driven marketing as a part of a business strategy of Kazakhstani franchise companies. Economic and Societal Development, 333-347.
Yu, C., Zhang, Z., Lin, C., & Wud, Y. J. (2019). Can data-driven precision marketing promote user ad clicks? Evidence from advertising in WeChat moments. Industrial Marketing Management, 1-19.
Zarouali, B., Poels, K., Walrave, M., & Ponnet, K. (2018). The impact of regulatory focus on adolescents’ evaluation of targeted advertising on social networking sites. International Journal of Advertising, DOI: 10.1080/02650487.2017.141941.
Zeithaml, V. A. (1988). Consumer perceptions of price, quality, and value: A means-end model and synthesis of evidence. Journal of Marketing, 52, 2-22.