اکبری، محسن؛ فرخنده، مهسا؛ کریمیان، فاطمه (1398). بررسی تأثیر کارگران دانشی بر صادرات کالا و خدمات نوآورانه: نقش تعدیل گر رقابت با توجه به توسعه یافتگی کشورها. پژوهشنامه بازرگانی،90-65.
                                                                                                                اسماعیلپور، رضا؛ سلیمانی، رضا؛ اکبری، محسن؛ ابراهیمپور، مصطفی(1399). طراحی الگوی راهبردی بینالمللیسازی شرکتهای دانشبنیان ایرانی.  فصلنامه مدیریت کسب و کار بین المللی، 108-83.
                                                                                                                انتظاریان، ناهید (1394). تاثیر کسب و کارهای دانش بنیان بر رشد اقتصادی کشور. ماهنامه اجتماعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی کار و جامعه، 27-20.
                                                                                                                حاجی پور، بهمن؛ جعفری زاده، فروز؛و رحیمی، فرج الله (1394). تاثیر جهت گیری راهبردی و قابلیتهای بازاریابی بر عملکرد صادراتی. چشم انداز مدیریت بازرگانی، 105-87.
                                                                                                                حسنقلی پور، طهمورث؛ متوسلی، محمود؛ محمدی، شاپور؛ و حسینی، فرشید (1389). تاثیر برنامههای تشویق صادرات بر عملکرد صادراتی: مطالعه موردی صنعت برق. نشریه مدیریت بازرگانی، 40-21.
                                                                                                                حقیقی، محمد؛ فیروزیان، محمود؛ و نجفی مجد، صمد (1387). شناسایی عوامل تعیین کننده عملکرد صادراتی در صنعت مواد غذایی. نشریه مدیریت بازرگانی. 20-3.
                                                                                                                داوری، علی؛ رضازاده،آرش (1393). مدل سازی معادلات ساختاری با نرم افزار PLS. سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی.
                                                                                                                دعائی، حبیب الله؛ و حسینی، منصوره (1389). تجارت خارجی بازار محور، روابط بازرگانی بینالملل و عملکرد صادراتی (مطالعه موردی: شرکتهای صادراتی شهر مشهد). مدیریت بازرگانی (دانش مدیریت)، 82-61.
                                                                                                                ده موبد، بابک؛ مهرگان، نادر؛ دهقانپور، محمدرضا (1390). صادرات صنایع مبتنی بر فناوری برتر و عوامل موثر بر آن. فصلنامه سیاست علم و فناوری، 83-69.
                                                                                                                دهدشتی شاهرخ، زهره؛ و جعفری، حسین (1391). عوامل مؤثر بر انتخاب بازارهای هدف صادراتی صنعت برق. فصلنامه علمی ـ پژوهشی مطالعات مدیریت صنعتی، 141-160.
                                                                                                                رحیمزاده،محسن؛ نعیمی، علیرضا؛ ذاکری، امیر(1401). نهادها و برنامههای توسعه صادرات دانشبنیان و ملاحظات سیاسی توسعه صادرات. فصلنامه سیاستنامه علم و فناوری، 128-113.
                                                                                                                زارع زردینی، رامین(1395). شناسایی بازارهای هدف صادراتی کاشی و سرامیک گام نخست صادرات پایدار. فصلنامه الماس، 19-16.
                                                                                                                صادقی، تورج؛ لشکری، محمد؛ و کربلائی اسماعیلی، حمیدرضا (1397). ارائه عوامل اصلی موفقیت در صادرات از دیدگاه صادرکنندگان در ایران. مجله مدیریت بازاریابی، 61-82.
                                                                                                                فصیحی، محمدامین؛ علیزاده، پریسا؛ و براتی، مرتضی (1397). چالشها و راهکارهای توسعه صادرات محصولات و خدمات دانشبنیان. معاونت پژوهشهای زیربنایی و امور تولیدی/ دفتر: مطالعات ارتباطات و فناوری های نوین.
                                                                                                                گرشاسبی، علیرضا؛ و نعمت اللهی، سمیه(1395). صادرات محصولات با فناوری بالا و قدرتهای اقتصادی نوظهور؛ واکاوی مولفههای مرتبط در اقتصاد ایران.  مجله بررسیهای بازرگانی،16-1.
                                                                                                                گوگردچیان، احمد؛ طیبی، کمیل؛ و امینی، فاطمه (1389). اثر جریان ورودی سرمایهگذاری مستقیم خارجی بر صادرات غیر نفتی در مناطق آزاد تجاری ایران (1375-1387). سیاستگذاری اقتصادی،43-21.
                                                                                                                محمدخانی، سمانه؛ فطرس، محمدحسن؛ و مولایی، محمد (1399). سنجش اثرات کوتاه مدت و بلندمدت عوامل موثر بر صادرات گروههای محصولات با فناوری بالا در ایران. تحقیقات مدل سازی اقتصادی، 50-7.
                                                                                                                محمدزاده، پرویز؛ و سجودی، سکینه (1390). بررسی عوامل مؤثر بر عملکرد صادراتی بنگاههای صنعتی ایران. پژوهشنامه مدیریت اجرایی، 154-127.
                                                                                                                میرجلیلی، حسین؛ حسینی، شمسالدین؛ و عبدی، یوسف (1397). بررسی عوامل مؤثر بر توسعه صادرات محصولات دانش بنیان (با فناوری بالا) در کشورهای منتخب. فصلنامه علمی مطالعات بین رشتهای دانش راهبردی، 144-115.  
                                                                                                                 
Aydın , K., & Thandiwe, M. (2016). Impact of marketing effectiveness and capabilities, and export market orientation on export performance: evidence from Turkey. European Business Review, 532-559.
                                                                                                                Chugan, P., & Singh, S. (2015). Export Commitment and Its Impact on Firm-level Export Performance: Evidence from SMEs Cluster of Ahmedabad, India. Journal of Behavioural Economics, Finance, Entrepreneurship, Accounting and Transport, 90-95.
                                                                                                                Daneshian, F., Oliya, M., & Ranjbarian, B. (2012). Network Analysis of Strategic Marketing Measures and Development of Quality Function. New Marketing Research.
                                                                                                                Demir, O. (2018). Does High Tech Exports Really Matter for Economic Growth A Panel Approach for Upper Middle-Income Economies. AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi, 43-54.
                                                                                                                Donthu, N., & Kim, S. (1993). Implications of firm controllable factors on exportgrowth. Journal of Global Marketing, 47-63.
                                                                                                                Drapkin, I., Anna, G., & Panzabekova, A. (2021). Determinants of High-tech Export in CEE and CIS Countries. Economy of Region, 2-10.
                                                                                                                Driemeier, M., Jush, G., & Pritchett, L. (2010). Deals versus Rules: Policy Implementation Uncertainty and Why Firms Hate It. SSRN Electronic Journal.
                                                                                                                Fedyunina, A., & Averyanova, Y. (2019). Import and export of high-tech products in Russian manufacturing companies. Russian Journal of Economics, 199-210.
                                                                                                                Gredasova, E. (2020). Development of Export of High-Tech and Innovative Products. Economics and Management, 18-26.
                                                                                                                Hosseini,Seyed Yaghoub., Mirjahanmard,Seyed Javad,.Hosseini,Seyedeh Asma.(2014). Identify the Effects of Export Commitment, Price Adaptation and Number of Markets on the Export Performance. 
Journal of Business Management, 21-40Keegan,
Warren J.(1999). Global Marketing Management. 6th Edition, 
prentice Hall Inc.
Kim, J., & Hemmert, M. (2016). What drives the export performance of small and medium- sized subcontracting firms? A study of Korean manufactures. International Business Review, 511-521.
                                                                                                                Maleki MinBashRazgah, M., & Siahsarani, M. (2017). A Predictive Model of Behavior of Purchasers of Iranian Brands by Applying the Genetic Algorithm in Optimization of Decision Tree: Electric Appliance Industry. Journal of Brand Management, 4(1), 107-134.
                                                                                                                Malhotra, S., & Papadopoulos, N. (2007). International market selection: an integrative review of empirical studies. Ottawa, Ontario: Sprott School of Business, Carleton University.
                                                                                                                Maqsooma, A., Charoenngama, C., Masoodb, R., & Awaisc, M. (2014). Foreign Market Entry Considerations of Emerging Economy Firms: An Example of Pakistani Contractors. Procedia Engineering, 77, 222-228.
                                                                                                                Mehrara, M., Seijani, S., & Rezazadeh Karsalari, A. (2017). Determinants of High-Tech Export in Developing Countries Based on Bayesian Model Averaging. Journal of Economics and Business, 199-215.
                                                                                                                Morgan, N., Kaleka, A., & Katsikeas, C. (2004). Antecedents of export venture performance: A theoretical model and empirical assessment. Journal of Marketing, 90-108.
                                                                                                                Morgan, N., Vorhies, D., & Schlegelmilch, B. (2006). Resourceperformancerelationships in industrial export ventures: The role of resource inimitability andsubstitutability. Industrial Marketing Management, 621-633.
                                                                                                                Mysen, T. (2013). Towards a framework for controls as determinants of export performance:A review and analysis of empirical literature 1995-2011”. European Business Review, 224-242.
                                                                                                                Poturak, M., & Duman, T. (2014). The Role of Marketing Standardization/ Adaptation Strategies on Managers’ Satisfaction with Export Performance: Proposal of a Conceptual Framework. European Journal of Economic Studies, 252-262.
                                                                                                                Rybchuk, A., & Bachynsky, T. (2020). Ukraine in The Promotion System foe Exports of High-Tech Products. Journal of European Economy, 1-10.
                                                                                                                Seyoum, B. (2004). The role of factor conditions in high-technology exports: An empirical examination. Journal of High Technology Management Research, 145–162.
                                                                                                                Strauss, A., & Corbin, J. (1998). Basics of Qualitative Research: Techniques and Procedures for Developing Grounded Theory. Thousand Oaks,
 CA: Sage Publications, Inc.
Tenenhaus,Michel., Amato,S., Vinzi, Vincenzo Esposito.(2004). A global goodness-of-fit index for PLS structural equation modelling. Computational Statistics. 565-580.
Trade Promotion Organization of Iran, 2004.
                                                                                                                Wu, C. (2016). The international marketing strategy modeling of leisure farm. Journal of Business Research, 69(4), 1345-1350.