اسحاقزاده، رضا؛ و حیدری، محمد (1396). بررسی تاثیر عوامل درونی و بیرونی بر عملکرد صادرات صنعت پسته. پژوهشهای جدید در مدیریت و حسابداری، 33، (3)، 312-269.
اسکینی، علی (1401). چالشهای بزرگ روبهروی صنعت سیمان. دنیای اقتصاد، گزارش تحلیلی کارگزاری بانک صنعت و معدن، شماره 5473.
افتخارپور، سیده سارا؛ وکیل الرعایا، یونس وفائزی، فرشاد (1401). سنجش اثرات ساختار و تنوع هیات مدیره بر عملکرد و قابلیت شرکتها در ایران، مطالعه موردی قابلیت بازاریابی در شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران. فصلنامه علمی پژوهشی دانش سرمایهگذاری، دوره 11، 4، (44)، 652-631.
باشکوه اجیرلو، محمد؛ سیف اللهی، ناصر و بیگی فیروزی، الله یار (1400). تأثیر قابلیتهای بازاریابی تجارت الکترونیکی و تجربۀ صادراتی بر عملکرد صادراتی نقش میانجی کارایی توزیع کلیۀ شرکتهای فعال در صنایع داخل کشور. فصلنامه علمی تحقیقات بازاریابی نوین، سال یازدهم، 2، (41)، 132-113.
جامیپور، مونا؛ طالاری، محمد و بشکار، راضیه (1400). طراحی چارچوب پیادهسازی بازاریابی دیجیتال بینالمللی (مورد مطالعه: صنعت فرش). مدیریت کسب و کارهای بینالمللی، سال چهارم، 4، 169-151.
جوادیپاشاکی، نازیلا و درویشپور، آذر (1398). مروری بر مفاهیم حساسیت نظری و بازاندیشی در تحقیق کیفی. مجله تحقیقات کیفی در علوم سلامت، 8، ویژهنامه، 65-57.
حاجی کریمی، عباسعلی؛ کریمی جعفری، فاطمه و کروسیکاشانی، سیدحسن (1400). بررسی تاثیر قابلیتهای دیدگاه منبع محور و پویا بر عملکرد بینالمللی شرکتهای کوچک و متوسط با میانجیگری مزیت رقابتی. تحقیقات نوین مدیریت خاتم، دوره 2، 1، 39-19.
حسینی، سیدهمهسا؛ ناصحیفر، وحید؛ تقویفرد، محمدتقی و خاشعی ورنامخواستی، وحید (1400). تدوین مدل مفهومی رفتار تجاری در صنعت سیمان ایران. مدیریت کسب و کارهای بینالمللی، 4، 4، 68-45.
حسینی، رامین؛ معطوفی، علیرضا؛ گرکز، منصور و خوزین، علی (1400). تدوین الگوی آنتراپی رفتار حسابرسان سازمان حسابرسی، فصلنامه مطالعات تجربی حسابداری مالی، دوره 8، 70، 166-139.
حمیدی، ناصر؛ شرفی، سیدعلی و عسگری، فرید (1401). ارائۀ مدل توسعۀ محصول جدید بانکی مبتنی بر بازاریابی بذر. تحقیقات بازاریابی نوین، سال دوازدهم، 3، (46)، 70-35.
خطیبزاده، میرحسین (1399). بررسی چشمانداز صنعت سیمان. دنیای اقتصاد، بانک خاورمیانه، راه مردم، رویداد 24، اقتصاد آنلاین.
دادپور، مهدی؛ سرداری، احمد و آبرومندی، فرهنگ (1399). بررسی توسعهی قابلیتها و کارایی بازاریابی تجارت الکترونیک در ارتقاء عملکرد شرکتها (مطالعه موردی شرکتهای صادراتی استان تهران). نشریه علمی راهبردهای بازرگانی دانشگاه شاهد، سال بیست و هشتم، 16، 144-129.
ذکایی، فروغ (1401). چشمانداز صادرات سیمانیها. پایگاه خبری دنیای معدن.
رحیمی باغملک، جهانبخش؛ حقیقی، محمد و میرا، سیدابوالقاسم (1398). طراحی و تبیین مدل وفاداری بر مبنای تجربه مشتری در صنعت هتلداری با استفاده از استراتژی تئوری دادهبنیاد. فصلنامه مدیریت بازرگانی، دوره 11، 1، 140-125.
سلیمانی، سیداحمد (1399). ضرورت تقویت نگاه صادراتی به صنعت سیمان. گروه صنعت و تجارت. روزنامه تجارت.
شریفیکورآباد، هیمن و نژادایرانی، فرهاد (1401). بررسی تأثیر قابلیتهای بازاریابی و استراتژیهای صادرات بر عملکرد صادرات کارخانه سیمان کاوان بوکان. سومین کنفرانس بینالمللی مدیریت و صنعت.
صدری نیا، محمد؛ گرجی، محمدباقر؛ آزما، فریدون و چراغعلی، محمودرضا (1400) . طراحی مدل غیبت ذهنی کارکنان با رویکرد دادهبنیاد در شهرداری مشهد، فصلنامه علمی مدیریت سازمانهای دولتی، دوره 10، 2، (38)، 106-93.
عسگرنژادنوری، باقر؛ زارعی، قاسم؛ بشیرخداپرستی، رامین؛ صائبنیا، سمیه و ناظراصل، امین (1399). بررسی تأثیر قابلیتهای بازاریابی و استراتژیهای بازاریابی بر عملکرد تجاری شرکتهای صادراتی صنعت شکلات در شهر تبریز. مدیریت کسب وکارهای بینالمللی، 3، 3، 87-65.
علیآبادیان، علی؛ زمانیمقدم، افسانه؛ خمسه، عباس و حسنی شکیب، مهرداد (1400). مدل کیفی کسب ارزش در حوزه فناوری اطلاعات مبتنی بر اقتصاد نوآوری با رویکرد دادهبنیاد، فصلنامه آینده پژوهی مدیریت، 32، 128، 83-60.
عماری، حسین و امیرحصاری، سارا (1399). تاثیر قابلیتهای بازاریابی بر عملکرد بینالمللی اقتصاد در گروه خودروسازی ایران خودرو، فصلنامه رهیافتی در مدیریت بازرگانی، دوره اول، 14-1.
عموعموها، الهام و یزدانی، ناصر (1400). تأثیر قابلیتهای بازاریابی بر عملکرد شرکتهای صادراتی از طریق راهبرد رقابتی و مزیت موقعیتی با نقش تعدیلگر نوآوری دوجانبه. مطالعات مدیریت راهبردی، 12، 45، 82-65.
غمخواری، سیدهمعصومه و عزیزیخادم، طاهره (1401). بررسی تاثیر قابلیتهای بازاریابی پویا و سازگار بر عملکرد بازاریابی بینالمللی با نقش تعدیلگر شدت رقابت مورد مطالعه: صنایع غذایی سحر همدان، فصلنامه علمی نگرشهای نوین بازرگانی، دوره 3، 3، (14)، 87-62.
کحالی، گلاره (1401). از صنعت سیمان چه میدانید؟ سایت بیدار بورس، بازار سرمایه.
کنجکاومنفرد، امیررضا (1401). تأثیر قابلیتهای بازاریابی اینترنتی بر ارتباطات بینالملل و قابلیتهای صادراتی شرکتهای فعال در صنعت زعفران. نشریه پژوهشهای زعفران (دوفصلنامه)، جلد دهم، 1، 112-96.
مهاجر، سیدمحمد (1397). بازاریابی اثربخش با برندسازی در صنعت سیمان. سایت سیمان خبر، پایگاه خبری تحلیلی صنعت سیمان. https://simankhabar.ir/?p=16302 .
موسوی، سیدسجاد (1401). مازاد سیمان؛ نتیجه آب رفتن اقتصاد. روزنامه دنیای اقتصاد، شماره 5494 .
میثمیآزاد، صفورا؛ حاجیها، علی؛ عبدالوند، محمدعلی و خیری، بهرام (1400). طراحی لگوی برندسازی محصولات محصولات سبز در صنعت مواد غذایی، نشریه چشمانداز مدیریت بازرگانی، سال بیستم، 47، (80)، 188-164.
نبیزاده، طاهره؛ حقیقی نسب، منیژه و مهماننوازان، سهیلا (1401). طراحی مدل استراتژی بازاریابی صادرات زعفران با رویکرد سبز. پژوهشهای مدیریت در ایران، دوره 6، 2، 193-170.
نسیمی، محمدعلی و امیری، سمیه (1396). تاثیر قابلیتهای بازاریابی پوشایی بر عملکرد مالی و فرایندی. نشریه علمی-پژوهشی کاوشهای مدیریت بازرگانی، سال نهم، 18، 241-217.
نظری، محسن؛ کیماسی، مسعود و قدس الهی، احمد (1398). مدلسازی کسب مزیت رقابتی در بانکداری الکترونیکی با رویکرد مفهومسازی بنیادی. فصلنامه مدیریت بازرگانی، دوره 11، 1، 62-45.
نوروزی، حسین؛ عبداللهپور، سجاد؛ گنجعلیوند، سمیه و معصومی، سیدهغزل (1397). تأثیر بازارگرایی صادرات بر افزایش صادرات در صنعت خشکبار. مدیریت کسب و کارهای بینالمللی، سال اول، 3، 123-103.
هاشمی، سیدرامین؛ مشبکی اصفهانی، اصغر؛ کردنائیج، اسدالله و خدادادحسینی، سیدحمید (1400). مدلسازی استراتژی تنوعبخشی در شرکتهای چند کسب و کاره خصوصی ایرانی، مدیریت بازرگانی، دوره 13، 1، 65-42.
Acikdilli, G., Mintu-Wimsatt, A., Kara, A., & Spillan, J. E. (2022). Export market orientation, marketing capabilities and export performance of SMEs in an emerging market: A resource-based approach. Journal of Marketing Theory and Practice, 30(4), 526-541
Blesa, A., & Ripolles, M. (2008). The influence of marketing capabilities on economic international performance. International marketing review, 25(6), 651-673.
Boso, N., Adeola, O., Danso, A., & Assadinia, S. (2019). The effect of export marketing capabilities on export performance: Moderating role of dysfunctional competition. Industrial Marketing Management, 78, 137-145
Catanzaro, A., & Teyssier, C. (2021). Export promotion programs, export capabilities, and risk management practices of internationalized SMEs. Small Business Economics, 57(3), 1479-1503
Davcik, N. S., Cardinali, S., Sharma, P., & Cedrola, E. (2021). Exploring the role of international R&D activities in the impact of technological and marketing capabilities on SMEs’ performance. Journal of Business Research, 128, 650-660
Financial Tribune) April 05, 2023). Domestic Economy, Iran 8th Biggest Cement Producer in 2022: USGS
Global Cement Production (2022). Major countries in worldwide cement production in 2022. https://www.statista.com
Hoque, M. T., Ahammad, M. F., Tzokas, N., Tarba, S., & Nath, P. (2022). Eyes open and hands on: market knowledge and marketing capabilities in export markets. International Marketing Review.
Koo, K. R., Kim, S. J., & Kim, K. H. (2016). The effects of internal marketing capability on export marketing strategy, B2B marketing mix and export performance. Journal of Global Scholars of Marketing Science, 26(1), 51-65.
Muis, I. (2020). Marketing strategy and capability as the mediators in relationship of market orientation and export performance: a case study of rattan processing SMEs.Binus Business Review, 11(1), 31-42.
Murray, J. Y., Gao, G. Y., & Kotabe, M. (2011). Market orientation and performance of export ventures: the process through marketing capabilities and competitive advantages. Journal of the academy of marketing science, 39, 252-269
Rekarti, E., Doktoralina, C. M., & Saluy, A. B. (2018). Development model of marketing capabilities and export performance of SMEs: A proposed study. European Journal of Business and Management, ISSN, 2222-1905.
Rostami, N. A. (2015). Examining the relationship between marketing capability and innovation. International Journal of Management, Accounting & Economics, 2(1), 64-72.
Shanka, M. S. (2022). Developing Marketing Capabilities Using Networks: Structure, Content, and Performance Implications.
Statista.Com (2022).Statistics Cement Export Weight Glibally Country, Leading countries based on cement export volume worldwide In 2022. https://www.statista.com
Tan, Q., & Sousa, C. M. (2015). Leveraging marketing capabilities into competitive advantage and export performance. International marketing review, 32(1), 78-102
Tarsakoo, P., & Charoensukmongkol, P. (2020). Dimensions of social media marketing capabilities and their contribution to business performance of firms in Thailand. Journal of Asia Business Studies, 14(4), 441-461.
Zou, S., Fang, E., & Zhao, S. (2003). The effect of export marketing capabilities on export performance: an investigation of Chinese exporters. Journal of International marketing, 11(4), 32-55.
.