آذربایجانی، دکتر کریم، سمیعی، ندا، شیرازی، همایون. (1389). اثر نهادها بر روی تجارت دوجانبه کشورهای منتخب خاورمیانه. پژوهشهای اقتصادی ایران، 15(45), 1-23.
اسفیدانی، محمد رحیم، رضایی، نکیسا، رمضانی، سارا. (1398). تأثیر نوآوری در فناوری اطلاعات و شبکه دانشی بر عملکرد تجاری شرکتهای صادرکننده در صنعت مواد غذایی. نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسبوکارهای بین المللی، 2(4), 23-49. doi: 10.22034/jiba.2019.9800.
بزی، افشین، شجاعی، سامره، اسفندیاریمقدم، سمیعی، روحاله. (1399). تبیین مدل راهبردی تجارت الکترونیک در بخش صادرات محصولات کشاورزی و توسعه کارآفرینی روستایی با تأکید بر سیاستهای اقتصاد مقاومتی. تعاون و کشاورزی، 253(9), 123-152.
بلوچ، محمود، مرادقلی، سیمین (1396). تأثیر تجارت الکترونیک بر توسعه صادرات. دومین کنفرانس بینالمللی مدیریت و حسابداری، تهران،https://civilica.com/doc/642567.
بهزادنیا، پویا، صنوبر، ناصر، حسینی، سید صمد. (1398). تاثیر برنامههای تشویقی صادرات بر عملکرد صادراتی: نقش جذابیتهای بازارهای خارجی و قابلیتهای صادراتی. نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسب و کارهای بین المللی. 2(3), 63-85. doi: 10.22034/jiba.2019.9175.
پاک پرور، محسن، میمند، محمد محمودی, حسینی، میرزاحسن. (1399). الگوی بازاریابی دیجیتال هوشمند برای توسعه صادرات فنّاوری برتر ایران در منطقه آسیای مرکزی و قفقاز. فصلنامه علمی مطالعات آسیای مرکزی و قفقاز، 26(110), 93-76..doi: DOR:20.1001.1.23223766.1399.26.2.2.3
سرخوش سرا، علی، اسماعیل پور، ئاسو، نصرالهی، خدیجه، حقیقت، جعفر. (1399). تحلیل تاثیر نفوذ اینترنت بر تجارت کالاها و خدمات ایران با شرکای تجاری: رویکرد رگرسیون فازی. پژوهشهای اقتصادی ایران، 25(82), 173-216. doi: 10.22054/ijer.2020.11914.
شانه چیان، بهادر. (1400). بررسی تأثیر تجارت الکترونیک بر توسعه صادرات در مناطق آزاد تجاری کشور. یازدهمین کنفرانس بینالمللی راهکارهای نوین در مهندسی، علوم اطلاعات و فنّاوری در قرن پیش رو،https://civilica.com/doc/1330998.
شفیعزاده، سعید، میرزایی، حسین، جانی، سیاوش. (1398). بررسی تأثیر تجارت الکترونیک بر توسعه صادرات در کشورهای درحالتوسعه و توسعهیافته. چهارمین کنفرانس مدیریت، مهندسی صنایع، اقتصاد و حسابداری،https://civilica.com/doc/1006663.
کاظمی سراسکانرود، زهرا، کنجکاو منفرد، امیررضا، بختی، آرین. (1402). دیجیتالی شدن و بلوغ صادراتی شرکتهای کوچک و متوسط: تحلیل کتاب سنجی و مصورسازی. نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسبوکارهای بین المللی، 6(4), 41-62. doi: 10.22034/jiba.2023.55858.2028.
محمدیان، ایوب، میرا، سید ابولقاسم، معاون، نادر. (1402). مدل بازاریابی دیجیتال برای توسعه بازارهای صادراتی محصولات صنعت ساختمان در کشورهای حوزه خلیج فارس. نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسبوکارهای بینالمللی، (انتشار آنلاین), -. .doi: 10.22034/jiba.2023.59095.2142
Alzahrani, J. (2018). The impact of e-commerce adoption on business strategy in Saudi Arabian small and medium enterprises (SMEs). Review of Economics and Political Science, 4(1), 73-88.
Calantone, R. J., Kim, D., Schmidt, J. B., & Cavusgil, S. T. (2006). The influence of internal and external firm factors on international product adaptation strategy and export performance: A three-country comparison. Journal of Business Research, 59(2), 176-185.
Cassia, F., & Magno, F. (2022). Data-driven use of cross-border e-commerce platforms and export performance: The mediating role of foreign market knowledge acquisition. SINERGIE, 40(1), 131-150.
Chen, T., Qiu, Y., Wang, B., & Yang, J. (2022). Analysis of effects on the dual circulation promotion policy for cross-border e-commerce B2B export trade based on system dynamics during COVID-19. Systems, 10(1), 13.
Cohen, J. (1988). The effect size. Statistical power analysis for the behavioral sciences. Abingdon-on-Thames: Routledge Academic.
Eduardsen, J., Marinova, S., Leonidou, L. C., & Christodoulides, P. (2023). Organizational Influences and Performance Impact of Cross-Border E-Commerce Barriers: The Moderating Role of Home Country Digital Infrastructure and Foreign Market Internet Penetration. Management International Review, 63(3), 433-467.
Fang, W., Lai, Y., & Miller, S. M. (2006). Export promotion through exchange rate changes: Exchange rate depreciation or stabilization? Southern Economic Journal, 72(3), 611-626.
Freund, C. L., & Weinhold, D. (2004). The effect of the Internet on international trade. Journal of international economics, 62(1), 171-189.
Gregory, G. D., Ngo, L. V., & Karavdic, M. (2019). Developing e-commerce marketing capabilities and efficiencies for enhanced performance in business-to-business export ventures. Industrial Marketing Management, 78, 146-157.
Grossman, G. M., & Helpman, E. (2005). A protectionist bias in majoritarian politics. The Quarterly Journal of Economics, 120(4), 1239-1282.
Hernandez, A. V., Marti, K. M., & Roman, Y. M. (2020). Meta-analysis. Chest, 158(1), S97-S102.
Houghton, K. A., & Winklhofer, H. (2004). The effect of website and e-commerce adoption on the relationship between SMEs and their export intermediaries. International small business journal, 22(4), 369-388.
Kang, M., Jin, S., & Guo, Y. (2022, October). Analysis of China's Export Growth under The Background of Cross-Border E-Commerce Development. In Proceedings of the International Conference on Information Economy, Data Modeling and Cloud Computing, ICIDC 2022, 17-19 June 2022, Qingdao, China.
Kastratović, R., & Bjelić, P. (2022). E-commerce and Exports in Europe: A Dynamic Panel Data Approach. The International Trade Journal, 36(6), 502-526.
Kurihara, Y., & Fukushima, A. (2013). Impact of the prevailing internet on international trade in Asia. Journal of Sustainable Development Studies, 3(1).
Kuruwitaarachchi, N., Abeygunawardena, P. K. W., Rupasingha, L., & Udara, S. W. I. (2019). A systematic review of security in electronic commerce-threats and frameworks. Global Journal of Computer Science and Technology, 19(1), 33-39.
Liu, A., Osewe, M., Shi, Y., Zhen, X., & Wu, Y. (2021). Cross-border e-commerce development and challenges in China: A systematic literature review. Journal of theoretical and applied electronic commerce research, 17(1), 69-88.
Page, M. J., McKenzie, J. E., Bossuyt, P. M., Boutron, I., Hoffmann, T. C., Mulrow, C. D., ... & Moher, D. (2021). The PRISMA 2020 statement: an updated guideline for reporting systematic reviews. Bmj, 372.
Rotem-Mindali, O. (2014). E-Commerce: Implications for Travel and the Environment, chapter in Ettema, D., Friman, M. and Gärling, T. (eds) Overview of Handbook of Sustainable Travel.
Šimić, M. L., Biloš, A., & Mijoč, J. (2019). E-business tools adoption and export performance: Empirical evidence from Croatian companies. Journal of Entrepreneurship, Management and Innovation, 15(4), 11-34.
Sun, M. (2021). The internet and SME participation in exports. Information Economics and Policy, 57, 100940.
Wang, C., Liu, T., Wen, D., Li, D., Vladislav, G., & Zhu, Y. (2021). The impact of international electronic commerce on export trade: Evidence from China. Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research, 16(7), 2579-2593.
Yige, Q., & Meivitawanli, B. (2018). Effect of Cross-Border E-Commerce on International Trade of Emerging Country In The Case of China. Malaysian E Commerce Journal (MECJ), 2(1), 9-12.
Yin, Z. H., & Choi, C. H. (2023). The effects of China’s cross-border e-commerce on its exports: a comparative analysis of goods and services trade. Electronic Commerce Research, 23(1), 443-474.
Yu, J. (2022, February). AHP-Based Small Cross-Border e-Commerce Export Trade Logistics Model Selection and Application Analysis. In The International Conference on Cyber Security Intelligence and Analytics (pp. 577-584). Cham: Springer International Publishing.
Zhang, L., Pan, A., Feng, S., & Qin, Y. (2022). Digital economy, technological progress, and city export trade. PloS one, 17(6), e0269314.
.