منابع
تقویفرد، محمدتقی؛ غفوریان شاگردی، امیر؛ و بهبودی، امید. (1394). بررسی تأثیر بازارگرایی بر عملکرد تجاری (مطالعه موردی: شرکتهای تولیدی پذیرفتهشده در بورس اوراق و بهادار تهران). کاوشهای مدیریت بازرگانی، 7(13): 227-205.
رضایی، رضا. (1396). تأثیرپذیری عملکرد صادراتی از استراتژیهای بازاریابی بینالملل. کاوشهای مدیریت بازرگانی، 9( 17): 80 -55
عیوضزاده، صنم. (1390). بررسی تأثیر مهارتهای بازرگانی خارجی بر عملکرد صادراتی بنگاههای تولیدی صادراتی استان آذربایجان شرقی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده مدیریت، مؤسسه آموزش عالی ارس، تبریز.
کرمی، اژدر؛ صنوبر، ناصر؛ کرمی، هادی؛ یونس پور، زهرا. (1396). تأثیر گرایش کارآفرینی بر عملکرد صادراتی شرکتهای کوچک و متوسط با نقش میانجی قابلیت یادگیری. مدیریت کسبوکار بینالمللی،1(1): 16-1.
Ahmed, P. K., & Rafiq, M. (2003). Internal marketing issues and challenges. European Journal of marketing, 37(9): 1177-1186.
Ahmed, P. K., Rafiq, M., & Saad, N. M. (2003). Internal marketing and the mediating role of organisational competencies. European Journal of Marketing, 37(9): 1221-1241.
Akyol, A., &Akehurst, G. (2003). An investigation of export performance variations related to corporate export market orientation. European Business Review, 15(1): 5-19.
Hau, L. N., Ngo, L.V. (2013). Relationship Strategic Marketing in Vietnam: an Empirical Study Asia”, Pacific Journal of Marketing and Logistics, 24)2(: 222-235.
Lovelock, Ch., (2011). Principles of Service Marketing and Management, USA, Prentice Hall, pp 112.
Mahmoud, M. A. (2010). Market orientation and business performance among SMEs in Ghana. International Business Research, 4(1): 241.
Murray, J. Y., GAO, G. Y., & Kotabe, M. (2011). Market orientation and performance of export ventures: the process through marketing capabilities and competitive advantages. Journal of the Academy of Marketing Science, 39(2): 252-269.
Opeda, F. O., Jaiyeoba, O. O., & Donatus, A. (2011). Market Orientation: Journey from Antecedents to Business Performance in a Developing Economy a Case-Study of Botswana’s Small and Medium Size Manufacturing Firms. International Journal of Business Administration, 2(4): 61.
Rose, G. M., & Shoham, A. (2002). Export performance and market orientation: Establishing an empirical link. Journal of Business Research, 55(3): 217-225.
Zehir, C., Köle, M., & Yıldız, H. (2015). The mediating role of innovation capability on market orientation and export performance: An implementation on SMEs in Turkey. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 207, 700-708.