وارث، سید حامد؛ پروندی، یحیی, و قاسمی، روح اله (1391). ارتقای فضای کسبوکار جهت دستیابی به چشمانداز اقتصادی: کاربستی بر اساس تکنیکهای تاپسیس و آنتروپی، مدیریت بازرگانی، 4 (11): 138-121.
اشرفی، یکتا و فهیمیفر، فاطمه (1390). بررسی شاخصهای بهبود فضای کسبوکار با تأکید بر جایگاه ایران، بررسی مسائل و سیاستهای اقتصادی،(11): 24- 7.
ولی نیا، سید آرش (1390). تحلیل اثرات سهولت ورود و خروج به کسبوکار بر بهرهوری کل عوامل: مطالعه موردی کشورهای منتخب درحالتوسعه.
بختیاری، صادق و شایسته، افسانه (1391). بررسی تأثیر بهبود فضای کسبوکار بر رشد اقتصادی در کشورهای منتخب با تأکید بر ایران، اقتصاد مالی و توسعه، 6 (19): 204- 175.
برقی اسگویی، محمدمهدی؛ ولی زاده، سمیه. (1396). تأثیر بهبود فضای کسبوکار بر تجارت داخلی: مطالعه موردی شرکای عمده تجاری ایران. مدیریت کسبوکارهای بینالمللی، 1 (4):44-25.
جوادی، شاهین و نعیمی، زهرا (1394). پایش محیط کسبوکار ایران در پاییز 1394 (ارزیابی 291 تشکل اقتصادی سراسر کشور از مؤلفههای ملی محیط کسبوکار در ایران، مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، شماره مسلسل 14834.
سیاح، سید امیر (1389). معرفی و ارزیابی شاخصهای انجام کسبوکار، گزارش بنگاه و پایش محیط کسبوکار، مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی، شماره مسلسل 10666.
سیف، ولی اله (1390). فضای کسبوکار، تازههای اقتصاد، 9 (132)، 63-59.
شهنازی، روحالله؛ دهقان شبانی، زهرا (1390). بررسی تأثیر فضای کسبوکار بر رشد اقتصادی در کشورهای منتخب. پژوهشنامه اقتصادی11 ( 3): 185- 161.
فیض پور، محمدعلی؛ امامی میبدی، مهدی؛ رادمنش، سعید و احمدی، زهرا (1390). مالیات و جایگاه آن در فضای کسبوکار ایران: مطالعه دیدگاه کارشناسان صنعتی، صنعتگران و متولیان بخش صنعت استان یزد با استفاده از روش AHP، پژوهشنامه مالیات، 10 ( 58) ، 169–188.
کرمی، اژدر؛ صنوبر، ناصر؛ کرمی، هادی و یونس پور، زهرا (1396). تأثیر گرایش کارآفرینی بر عملکرد صادراتی شرکتهای کوچک و متوسط با نقش میانجی قابلیت یادگیری. مدیریت کسبوکارهای بینالمللی، 1، (1): 16-1.
مرادحاصل، نیلوفر؛ مزینی، امیرحسین و پاریاب، سیدحسین (1387). اثر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر فضای کسبوکار و تسهیل تجاری. اقتصاد و تجارت نوین، 4 ( 14) : 63-39
مکیان، سید نظامالدین؛ امامی میبدی، مهدی؛ عشری، سمانه و احمدی، زهره (1392). فضای کسبوکار، راهبرد رشد؛ مقایسه کشورهای اسلامی منطقه منا و سازمان توسعه و همکاریهای اقتصادی. پژوهشهای رشد توسعه اقتصادی، 3 ( 11):84-75.
میدری، احمد و قودجانی، اصلان (1387). سنجش و بهبود محیط کسبوکار، انتشارات جهاد دانشگاهی، تهران، چاپ اول.
Dollar, D., Hallward‐Driemeier, M., and Mengistae, T. (2005). Investment Climate and Firm Performance in Developing Economies. Economic Development and Cultural Change, 54(1): 1–31.
Hanusch, M. (2012). The Doing Business Indicators, economic growth and Regulatory Reform, The World Bank, Policy Research Working Paper No. 6176.
Iarossi, G. (2009). The investment climate in 16 Indian states. The World Bank, Policy Research Working Paper No. 4817.
Osborne, D., and Gaebler, E. (1992). Reinventing government: how the entrepreneurial spirit is transforming the public sector, Addison Wesley.
Porter, M. (1990). The competitive advantage of nations. London: Macmillan.