آرمان، مانی و شفیعی، محبوبه. (1395). قابلیتهای رقابتی در شرکتهای دانش بنیان، مدلی برای تبیین نقش چابکی استراتژیک و یادگیری استراتژیک. فصلنامه مطالعات مدیریت، 25(83)، 25- 50.
تقوایی، سمیه و حجازی، سیدرضا. (1397). تأثیر گرایش کارآفرینانه بر یادگیری راهبردی: تبیین نقش راهبرد اثرسازی. فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی، 11(2)، 301- 320.
درزیان عزیزی، عبدالهادی، رحیمی، فرجاله، و موسوی، سیده مهناز. (1394). بررسی شاخصهای اندازهگیری عملکرد صادراتی. بررسیهای بازرگانی، 13(72)، 44-59.
رضایی، رسول، قراخانی، داود. (1395). تأثیر مدیریت دانش بر عملکرد سازمان با در نظر گرفتن نقش میانجی چابکی سازمانی. فصلنامه مدیریت توسعه و تحول، (ویژه نامه), 93-104.
رحمان سرشت، حسین، کریمی،غلامرضا.(1386). مدلی برای ارتباط راهبردی توسعه بازاریابی صادراتی با عملکرد شرکت های صادر کننده محصولات غذایی در ایران. فصلنامه علوم مدیریت ایران، 141(2)، 3-15.
صفا، لیلا؛ علم بیگی امیر و غلامی، حسام الدین. (1395). اعتباریابی و پایاییسنجی مقیاس سنجش هوشیاری کارآفرینانه در میان دانشآموختگان شرکتهای تجاری کشاورزی استان کرمان. پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی، 9(1)، 57- 68.
عباسی، همایون و فتاحیان، نفیسه.(1395). تأثیر یادگیری استراتژیک بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی چابکی استراتژیک مطالعه موردی ادارات ورزش و جوانان استان همدان و کرمانشاه. پژوهش هایمعاصردرمدیریتورزشی، 8(15)، 29-43.
علامه، سیدمحسن و مقدمی، مهدی، (1389). بررسی رابطه میان یادگیری سازمانی و عملکرد سازمانی )مطالعه موردی: واحد نیرو محرکه شرکت ایران خودرو، پژوهشنامه مدیریت اجرایی، 10(38)، 38، 75-99.
فقیهی، ابوالحسن،تاج الدین،مهدی وتاج الدین،مهران،(1389) . بین المللی شدن کسب و کارهای کوچک و متوسط در صنعت غذایی، ارائه یک مدل علی، فصلنامه علوم مدیریت ایران، 5(11)، 1-22.
کریمی علویجه، محمد رضا، و اشرف حصاری، عطیه. (1395). رابطه فعالیت های مدیریت دانش و عملکرد صادراتی در شرکت های کوچک و متوسط صادرکننده خدمات فنی و مهندسی. پژوهشنامه مدیریت اجرایی، 8(15)، 57-74.
گلرد پروانه؛ حسینی، مریم و عسگری, الهه. (1396). رابطه شبکه های اجتماعی بر عملکرد کسب و کارهای زنان با نقش میانجی هوشیاری کارآفرینانه و تبعیض جنسیتی. فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی، 10(2), 299- 318.
مبینی دهکردی، علی؛ نانکلی، علیرضا و جامه بزرگی، محمدجواد. (۱۳۹۵). بررسی تأثیر گرایش کارآفرینانه بر بین المللی سازی شرکتهای موجود در صنعت شیشه و بلور ایران با نقش میانجی گری فرهنگ سازمانی، توسعه کارآفرینی، 9(4)، 711- 729.
محمدیان، محمود، الله وردی، مصطفی، و سلیمی،امیر.(1392). بررسی تاثیربازارگرایی صادرات و مزیت رقابتی بر عملکرد صادرات صادرکنندگان نمونه ایران در سال 90، فصلنامه مدیریت بازرگانی، 5(4)، 61-78.
مهربانفر، احسان و نوبری، سابینا. (1392). نقش فرهنگ بر هوشیاری کارآفرینانه در ایران با بهره گیری از داده های GEM ، مجلهپارکهاومراکزرشد، 9(34)، 25- 33.
میرواحدی، سیدسعید، طغرایی، محمدتقی، و سنجریان، زهرا. (1396). بررسی عوامل مؤثر بر تشخیص فرصتهای کارآفرینانه، کارآفرینی در کشاورزی، 4(1)، 53-74.
یدالهی، جهانگیر، آقاجانی، حسنعلی، و آقاجانی، علی اکبر.(1388) شناسایی عوامل داخلی موثر بر عملکرد شرکت های کوچک و متوسط، فصلنامه مدیریت، 6(1)، 12-26.
Alonso, M., Sanchez, J., & Maditinos, D. (2016). Entrepreneurial opportunities perception and intentions within European innovation-driven economies under the shadow of a financial crisis. Entrepreneurship, Business and Economics, 3(1): 3-13.
Anderson, B., Covin, J., & Slevin, D. (2009). Understanding the relationship between entrepreneurial orientation and strategic learning capability: an empirical investigation. Strategic Entrepreneurship Journal, 3(1): 218–240.
Antonio, L., Stephen, E., Antonio, G., Jaime, O. (2015). Organization unlearning, innovation outcomes, and performance: the moderating effect of firm size. Journal of Business Research, 68(1): 803-809.
Ardichvili, A., Cardozo, R., & Ray, S. (2003). A theory of entrepreneurial opportunity identification and development. Journal of Business Venturing, 18(2): 105-123.
Charlotta A., & Sirén, C. (2012). Unmasking the capability of strategic learning: a validation study. The Learning Organization, 19(6): 497 – 517.
Covin, J. G., & Lumpkin, G. T. (2011). Entrepreneurial orientation theory and research: reflections on a needed construct. Entrepreneurship Theory and Practice, 35(5): 855–872.
Cynthia A., Lengnick, H., & Jessica L. (2013). Institutionalized organizational learning and strategic renewal: the benefits and liabilities of prevailing wisdom. Journal of Leadership & Organizational Studies, 20(4): 420– 435
De Jong, J., & Marsili, O. (2015). The distribution of schumpeterian and kirznerian opportunities. Small Business Economics, 44(1): 19-35.
Durand, R., Grant, R.M., & Madsen, T.L. (2017). The expanding domain of strategic management research and the quest for integration. Strategic Manage. J, 38(1): 4–16.
Fang, W., & Hsu, Y.H., (2009). Intellectual capital and new product development performance: The mediating role of organizational learning capability. Technological Forecasting & Social Change, 76(1): 664–677.
Gaglio, C. M., & Katz, J. A. (2001). The psychological basis of opportunity identification: entrepreneurial alertness. Small Business Economics, 16(1): 95-111.
George, N., Parida, V., Lahti, T., & Wincent, J. (2016). A systematic literature review of entrepreneurial opportunity recognition. International Entrepreneurship and Management, 12(2): 309-350.
Ireland, R. D. & Webb, J. W., (2007). Strategic entrepreneurship: Creating competitive advantage through streams of innovation. Business Horizons, 50(1): 49-59.
Li, Z. (2013). Entrepreneurial alertness: an exploratory study. PhD thesis, Enterprise Research Institute, Tsinghua University, China.
Li, Y.U., Wang, P., && Liang, Y. (2015). Influence of entrepreneurial experience, alertness, and prior knowledge on opportunity recognition. Social Behavior and Personality, 43(9): 1575-1583.
Morales, V., & Montes, J. (2006). Antecedents & consequences of organizational innovation & organizational learning in entrepreneurship. Industrial Management & Data Systems, 106(1): 21-42.
Nur Karabey, C. & Bingol, D. (2015). Entrepreneurial alertness in turkey: human and social capital perspectives. International Journal of Business and Social Research, 5(4): 34- 51.
Oyedijo, A. (2012). Strategic agility and competitive performance in the Nigerian telecommunication industry: an empirical investigation. American International Journal of Contemporary Research, 2(3): 227-237.
Pietersen, W. (2002). Reinventing strategy: using strategic learning to create and sustain breakthrough performance. John Wiley & Sons: Hoboken, NJ.
Pietersen, W. (2008). Strategic learning: a leadership process for creating and implementing break through strategies. McGraw-Hill, Inc., USA.
Shane, S. & Venkataraman, S. (2000). The promise of entrepreneurship as a field of study. Academy of Management Review, 25 (1): 217- 226.
Shane, S. (2000). Prior knowledge and the discovery of entrepreneurial opportunities. Organization Science, 11 (4): 448- 469.
Shepherd, D., McMullen, J. & Jennings, P. (2007). Formation of opportunity beliefs: a coherence theory perspective. Strategic Entrepreneurship Journal, 1 (2): 75- 95.
Shrader, R.C., & Hills, G.E. (2015). Opportunity recognition: perceptions of highly successful entrpreneurs. Small Business Strategy, 14(2): 30- 49.
Sirén, C., & Kohtamäki, M. (2016). Stretching strategic learning to the limit: The interaction between strategic planning and learning. Journal of Business Research, 69(3), 653–663.
Sirén, C., Hakala, H., Winsent, J., & Grichnik, D. (2017). Breaking the routines: entrepreneurial orientation, strategic learning, firm size, and age. Long Range Planning, 50 (2): 145–167.
Sohail, M.S., & Alashban, A. A. (2009). An analysis of product-market strategy and export performance: evidence from sme’s in Saudi Arabia. International Journal of Entrepreneurship, 13(1): 49-65.
Tang, J., Tang, Z. & Lohrke, F. (2007). Developing an entrepreneurial typology: The roles of entrepreneurial alertness and attribution style. Research Paper, Rochester Institute of Technology, RIT Scholar Works.
Tripsas, M. (2008). Customer preference discontinuities: a trigger for radical technological change. Managerial and Decision Economics, 29 (3): 79- 86.
Valliere, D. (2013). Towards a schematic theory of entrepreneurial alertness. Journal of Business Venturing, 28(1): 430- 442.
Venkataraman, S. (1997). The distinctive domain of entrepreneurship research, in Katz, J. (Ed.), Advances in Entrepreneurship, Firm Emergence and Growth. JAI Press Greenwich: CT, 119-138.
Wael, I., Subhi, M., & AL- Rubaie T. (2013). Examining the impact of strategic learning on strategic agility. Journal of Management and Strategy, 4(2). 70-78.
Wang, Y.L., Andrea, D., Ellinger, A.D., & Jim Wu, Y.C. (2013). Entrepreneurial opportunity recognition: an empirical study of R&D personnel. Management Decision, 2(51): 248 - 266.
Xie, X., & Lv, J. (2016). Social networks of female tech-entrepreneurs and new venture performance: the moderating effects of entrepreneurial alertness and gender discrimination. International Entrepreneurship and Management Journal, 12(4): 963-983.