پورآقابالائی، علیرضا (1394). تاثیر بازارگرایی بر عملکرد صادراتی با نقش تعدیلگری استراتژی بازاریابی جهانی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تبریز، پردیس بین المللی ارس، گروه مدیریت.
جوانمردی، مهسا، یاسان اله پور، اشرف، قاسمعلی شیری (1395). مشوق و بازدارنده های رفتار شبکهسازی بین سازمان. ماهنامه پژوهشهای مدیریت و حسابداری، شماره 27.
مهری، علی، حسینی، سیدحمید (1383). طراحی مدل مزیت رقابتی برای صنعت خودرو ایران، فصلنامۀ مدرس علوم انسانی، دوره 9، شماره 2، صص 2012-189.
موسوی نقابی، سید مجتبی؛ نظری، محسن؛ حسنقلی پور، طهمورث؛ سلیمانی، غلامرضا و عباسیان، عزتاله (1395). طراحی مدل شبکهسازی فعالیتهای بازاریابی بنگاههای فعال در خوشههای صنعتی ایران، فصلنامه علوم مدیریت ایران، دوره 10، شماره 37، صص 78-51.
ناطق، محمد (1385). طرح نقش خوشه سازی و افزایش رقابت پذیری بنگاههای کوچک اقتصادی و زودبازه. پژوهشهای بازرگانی ،شماره 173 ،موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی.
نقابی، سعید، زعفریان، رضا، یوسفی، محسن، رضوانی، مهران (1391). تبیین نقش رابطه ی رفتار شبکه سازی در رفتار کارآفرینانه (مطالعه موردی: شرکت های مستقر در پارک های علم و فناوری)، توسعه کارآفرینی، سال چهارم، شماره پانزدهم، صص 43-25.
Abrahamsen, M. H., Henneberg, S. C., Huemer, L., & Naude, P. (2016). Network picturing: An action research study of strategizing in business networks. Industrial Marketing Management, 59, 107-119.
Blatt, N. (2004). Operational trust: A new look at the human requirement in network centric warfare. Naval Postgraduate School Monterey Ca Dept Of National Security Affairs.
Çavuşgil, S. T., & Zou, S. (1994). Marketing strategy–performance relationship: An investigation of the empirical link in export market ventures. Journal of Marketing, 58(1), 1– 21.
Ford, D., & Mouzas, S. (2013). The theory and practice of business networking, Industrial Marketing Management, 42(3), Pp 433-442.
Husain, Z., Dayan, M., & Di Benedetto, C. A. (2016). The impact of networking on competitiveness via organizational learning, employee innovativeness, and innovation process: A mediation model. Journal of Engineering and Technology Management, 40, 15-28.
Jyh Lin, F., Yi-Hsin, L., (2016). The effect of network relationship on the performance of SMEs, Journal of Business Research, 69 (2016), 1780–1784.
Khan., Iqbal M. (2009). Shifting the Centre of Gravity from SME Policy to Entrepreneurship Policy. World Conference Proceedings (International Council for Small Business (ICSB)). 2009. 1-23.
Kumar, V., Jones, E., Venkatesan, R., & Leone, R. P. (2011). Is market orientation a source of sustainable competitive advantage or simply the cost of competing, Journal of Marketing, 75(1), 16–30.
Mitrega, M., Forkmann, S., Ramos, C., & Henneberg, S. C., (2012). Networking capability in business relationships-Concept and scale development, Industrial Marketing Management, 41(5), 739–751.
Shoham, A., Rose, G. M., & Kropp, F. (2015). Market orientation and performance: a meta-analysis. Marketing Intelligence & Planning, 23(5), 435-454.
Sousa, C. M. (2004). Export performance measurement: an evaluation of the empirical research in the literature. Academy of marketing science review, 2004, 1.
Thornton, S. C., Henneberg, S. C., & Naudé, P. (2013). Understanding types of organizational networking behaviors in the UK manufacturing sector. Industrial Marketing Management, 42(7), 1154-1166.
Thornton, S. C., Henneberg, S. C., & Naudé, P. (2014). Conceptualizing and validating organizational networking as a second-order formative construct, Industrial Marketing Management, 43(6), 951–966.
Thornton, S. C., Henneberg, S. C., & Naudé, P. (2015). An empirical investigation of network-oriented behaviors in business-to-business markets. Industrial Marketing Management, 49, 167-180.
Walter, A., Auer, M., & Ritter, T. (2006). The impact of network capabilities and entrepreneurial orientation on university spin-off performance. Journal of Business Venturing, 21(4), 541–567.
Wu,W.,P. (2008). Dimensions of social capital and firm competitiveness improvement: The mediating role of information sharing, Journal of Management Studies, 45(1), 122–146.