اسدی، علی، شریفزاده، ابوالقاسم و شریفی، مهنوش. (1387). بررسی انگارههای رفتار اطلاعیابی کشاورزان گوجهفرنگیکار (مطالعه موردی: منطقه بادوله در استان بوشهر). تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، دورۀ 39، شمارۀ 1، 43-31.
بختیاری، مینا و بخشنده، قاسم. (1398). بررسی عوامل موثر بر عملکرد صادرات با نقش میانجی انطباق آمیخته بازاریابی در شرکتهای صادراتی استان خوزستان. نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسب و کارهای بین المللی، 2(3)، 145-162.
بهزادنیا، پویا، صنوبر، ناصر و حسینی، سیدصمد. (1398). تاثیر برنامههای تشویقی صادرات بر عملکرد صادراتی: نقش جذابیتهای بازارهای خارجی و قابلیتهای صادراتی. نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسب و کارهای بینالمللی، 2(3)، 63-85.
پالوج، مجتبی. (1397). آسیبشناسی نظام بهرهبرداری کشت و صنعت و ارائه راهکارهای توسعه آن. علوم ترویج و آموزش کشاورزی، دورۀ 14، شماره 2، 2017-201.
خداوردیزاده، محمد، و محمدی، سمیه. (1396). تعیین مزیت نسبی و ساختار بازار صادرات جهانی گیاهاندارویی (مطالعه موردی: رازیانه، بادیان، انیسون و گشنیز). فصلنامه علمی -پژوهشی تحقیقات اقتصاد کشاورزی، 9(34)، 153-174.
راحلی، حسین. (1396). بررسی مزیت نسبی و بازارهای هدف محصولات کشاورزی صادراتی استان آذربایجان شرقی. فصلنامه علمی - پژوهشی تحقیقات اقتصاد کشاورزی، 9(36)، 39-66.
رفیعی، حامد، میرباقری، سیدشهاب، اکبرپور، حامد، و جلیلی، الهام. (1397). بررسی ساختار و تدوین الگوی انتخاب بازارهای صادراتی ایران؛ مطالعه موردی محصولات کیوی، سیب و انگور. نشریه علمی راهبردهای بازرگانی، ۱۵(۱۲) :۶۶-۷۶
فتاحی، احمد و هاشمی، محمد. (1395). ارزشگذاری اقتصادی محصولات ارگانیک، کاربرد رهیافت ترجیحات اظهارشده (مطالعه موردی: گوجه ارگانیک دشت مَرغاب). تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، دورۀ 47، شمارۀ 2، 334- 325.
مجاوریان، سیدمجتبی، احمدیکلیجی، سینا و امینروان، مرضیه. (1395). تعیین بازارهای هدف صادراتی گیاهان دارویی ایران. تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران، دورۀ 46، شمارۀ 4. 737- 729.
میرزایی، معصومه (1388). بررسی مزیت نسب صادراتی رب گوجهفرنگی ایران. سازمان تحقیقات، آموزش و جهاد کشاورزی، دانشگاه پیام نور، پایاننامۀ کارشناسی ارشد.
Brewer, P. (2001). International market selection: developing a model from Australian case studies. International Business Review, 10(2), 155-174.
Burton-Freeman, B., & Reimers, K. (2011). Tomato consumption and health: emerging benefits. American Journal of Lifestyle Medicine, 5(2), 182-191
Doherty, A. M. (2009). Market and partner selection processes in international retail franchising. Journal of Business Research, 62(5), 528-534.
Fatemi, M., Azadi, H., Rafiaani, P., Taheri, F., Dubois, T., Van Passel, S., & Witlox, F. (2018). Effects of supply chain management on tomato export in Iran: application of structural equation modeling. Journal of food products marketing, 24(2), 177-195.
Hatab, A. A. (2009). Performance of Egyptian cotton exports in international market. Agricultural Economics Research Review, 22(347-2016-16854), 225
Khaksar, a. h., yaghoubi, M., & Kalateharabi, V. (2014). Determining Revealed Comparative Advantage and Target Markets for Iran's Stone Fruits. Journal of Business Research, 62: 528-534
Kumar, A., Roy, D., Tripathi, G., Joshi, P. K., & Adhikari, R. P. (2018). Does contract farming improve profits and food safety? Evidence from tomato cultivation in Nepal. Journal of Agribusiness in Developing and Emerging Economies, 8(3), 603-624.
Salehi, B., Sharifi-Rad, R., Sharopov, F., Namiesnik, J., Roointan, A., Kamle, M., & Sharifi-Rad, J. (2019). Beneficial Effects and Potential Risks of Tomatoes Consumption for Human Health: An Overview. Nutrition. Volume 62, June 2019, Pages 201-208
Serio F, Ayala O, Bonasia A, Santamaría P. Antioxidant properties and health benefits of tomato. In Recent Progress in Medicinal Plants Volume 13: Search for Natural Drugs (Eds.) J.N. Govil, V.K. Singh and C. Aarunachalam. 2006. ISBN 0-976184-95-8.
Sher, H., Aldosari, A., Ali, A., & de Boer, H. J. (2014). Economic benefits of high value medicinal plants to Pakistani communities: an analysis of current practice and potential. Journal of ethnobiology and ethnomedicine, 10(1), 71.