فصلنامه مدیریت کسب و کار بین المللی Journal of International Business Administration (JIBA) تلاش دارد فضایی علمی برای به اشتراک گذاشتن آخرین تحولات و پیشرفت ها ی دنیای علم و عمل در حوزه کسب و کار بین المللی را برای دانشگاهیان و متخصصان فراهم آورد. هدف اصلی آن توسعه زمینه تبادل ایده ها در طیف وسیعی از موضوعات مهم مربوط به کسب و کارهای بین المللی و ارایه محرک برای تحقیق و توسعه بیشتر در این حوزه است. موضوعات شاخه M16 در طبقه بندی JEL هسته اصلی تمرکز فصلنامه محسوب می شود و مطالعه آثار بین المللی شدن ، از لایه های اولیه آن یعنی صادرات و واردات مستقیم تا شراکت های راهبردی و تشکیل کنسرسیوم، سرمایه گذاری مشترک ، لیسانس و فرانشیر و نظایر آن بر مولفه های مختلف سازمان و مدیریت مورد تاکید خاص مجله است. لذا کلیه مقالات واصله در زمینه مطالعات تجربی، تحولات و پیشرفتهای نظری و روش شناختی در کسب و کارهای بین المللی داوری می شوند.
|
حوزه های اصلی
|
ردیف
|
عنوان فارسی
|
عنوان انگلیسی
|
معیارهای محوری مدیریت کسب و کار بین المللی (Major Issues of International Business Administration )
|
1
|
مدیریت استراتژیک
|
Strategic Management
|
2
|
مدیریت بازاریابی
|
Marketing Management
|
3
|
مدیریت منابع انسانی و رفتارسازمانی
|
HRM $ OB
|
4
|
مدیریت مالی
|
Financial Management
|
5
|
فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک
|
IT & E-Commerce
|
6
|
مدیریت زنجیره تامین، تولید و عملیات
|
Supply Chain, Operation and Production Management
|
7
|
کارآفرینی
|
Entrepreneurship
|
8
|
سایر موضوعات مدیریت کسب و کار بین المللی
|
Contemporary Issues
|
مدیریت استراتژیک در مدیریت کسب و کار بین المللی (Strategic Management Issues of International Business Administration)
|
1
|
بین المللی شدن کسب و کار ، کارکردها و اثربخشی بنگاه
|
Internationalization of Business, Firms Functions and Effectiveness
|
2
|
شراکت های راهبردی و همکار های بین المللی در سطح بنگاه
|
Strategic Alliances and International Cooperation at the Enterprise level
|
3
|
مسایل اجرا و کنترل استراتژی در کسب و کارهای بین المللی
|
Strategy Implementation and Control Issues in International Business
|
4
|
فضای کسب و کار بین المللی و بنگاه
|
International Business Environment and Firms
|
5
|
مزیت رقابتی بنگاه در سطح بین المللی
|
Competitive Advantage on the International Level
|
مدیریت بازاریابی در مدیریت کسب و کار بین المللی ( Marketing Issues of International Business Administration)
|
1
|
استراتژی های بازاریابی بین المللی
|
International Marketing Strategies
|
2
|
رفتار مصرف کننده در بازاریابی بین المللی
|
Consumer Behavior in International Marketing
|
3
|
مدیریت برندهای جهانی
|
Managing Global Brands
|
4
|
تحقیقات بازاریابی بین المللی
|
International Marketing Research
|
5
|
ابعاد و اقدامات بازاریابی بین المللی
|
International Marketing Dimensions and Actions
|
مدیریت منابع انسانی در مدیریت کسب و کار بین المللی (Human Resource Issues of International Business Administration)
|
1
|
مسایل منابع انسانی و رفتار سازمانی بین المللی
|
International HRM $ OB
|
2
|
جهانی شدن و مدیریت منابع انسانی
|
Globalization and Human Resource Management
|
3
|
مهارتهای مدیریتی بین المللی
|
International Management Skills.
|
4
|
مدیریت منابع انسانی استراتژیک
|
SHRM
|
5
|
فرهنگ، قومیت، ارزشها ی بین المللی و بنگاه
|
Culture, Ethnicity, International Values and Firm
|
مدیریت مالی در مدیریت کسب و کار بین المللی (Financial Management Issues of International Business Administration )
|
1
|
مدیریت مالی و سرمایه گذاری در بنگاههای بین المللی
|
Financial Management and Investment in International Business
|
2
|
حسابداری در بنگاههای بین المللی
|
Accounting Issues of International Business
|
3
|
حسابرسی در بنگاههای بین المللی
|
Auditing Issues of International Business
|
4
|
حاکمیت شرکتی در بنگاهای بین المللی
|
Corporate Governance in International Business
|
5
|
فساد، پولشویی و جرایم مالی در کسب و کارهای بین المللی
|
Corruption, Money Laundering and Financial Crime in International Business
|
فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک در مدیریت کسب و کار بین المللی (Information Technology & E- Commerce Issues of International Business Administration)
|
1
|
تجارت الکترونیک بین المللی
|
International E-Commerce
|
2
|
مدل های کسب و کار الکترونیکی
|
E-Business Models
|
3
|
شبکه های اجتماعی و کسب و کار بین المللی
|
Social Networking and International Business
|
4
|
مدیریت دانش و کسب و کار بین المللی
|
Knowledge Management and International Business
|
5
|
سیستمهای اطلاعاتی مدیریت و کسب و کار بین المللی
|
MIS and International Business
|
مدیریت زنجیره تامین، تولید و عملیات در مدیریت کسب و کار بین المللی ( Supply Chain Issues of International Business Administration)
|
1
|
مدیریت پروژه های بین المللی
|
International Project Management
|
2
|
مدیریت زنجیره تامین و عملیات بین المللی
|
Supply chain Management and International Operations
|
3
|
مدیریت تکنولوژی، توسعهمحصول و نوآوری در در کسب و کار بین المللی
|
Technology Management, development and innovation in International Business
|
4
|
مدیریت تولید و عملیات در کسب و کارهای بین المللی
|
Production and Operations Management in International Business
|
5
|
برونسپاری و استراتژی های عملیاتی در کسب و کارهای بین المللی
|
Outsourcing and Operational Strategies in International Business
|
کارآفرینی در مدیریت کسب و کار بین المللی ( Entrepreneurship Issues of International Business Administration)
|
1
|
کارآفرینی بین المللی
|
International Entrepreneurship
|
2
|
بین المللی شدن، ظرفیت جذب، نوآوری، خلاقیت ، یادگیری و منحنی تجربه
|
Internationalization, the Adsorption Capacity, Innovation, Creativity, Learning and Experience Curve
|
3
|
شرکت های دانش بنیان و بین المللی شدن
|
Knowledge-based Firms and Internationalization
|
4
|
شرکت های کوچک و متوسط و بین المللی شدن
|
SME,s and Internationalization
|
5
|
ورود و خروج، سرریز تکنولوژی، اسپین آفها و استارآپ ها از جنبه مسایل بنگاه
|
Business Issues of Entry and Exit, Technology Spillovers, Spin-offs and Startups
|
سایر مباحث مرتبط با کسب و کار بین المللی ( Other Issues of International Business Administration )
|
1
|
ساختار سازمانی بین المللی
|
International Organizational Structure
|
2
|
اخلاق در کسب و کار بین المللی
|
Ethics in International Business
|
3
|
اقتصاد مقاومتی، تحریم و بایکوت در کسب و کار بین المللی
|
Resistance economics, Sanctions , Boycott , International Business
|
4
|
قراردادها ، مذاکرات و کسب و کار بین المللی
|
Contracts, negotiations and International Business
|
5
|
توریسم و صنعت میزبانی بین المللی
|
International Tourism and Hospitality Industry
|