قرآن کریم.
آریان، حسین (1391)، «توکل از نگاه قرآن و عرفان»، مجله ادیان و عرفان، (23)3، 194-173.
آلرسول، سوسن (1386)، «بررسی تطبیقی مفهوم توکل در قرآن و عرفان اسلامی»، مجله ادیان و عرفان، (14)3، 191-175.
احمدپور داریانی، محمود (1393)، کارآفرینی: تعاریف، نظریات، الگوها، تهران: انتشارات ساکو.
احمدپور داریانی، محمود و مقیمی، سید محمد (1399)، مبانی کارآفرینی، تهران: انتشارات فراندیش.
احمدپور داریانی، محمود و مطلبی، مهرنوش (1390)، «ارائه مدل یادگیری مادام العمرکارآفرینی با رویکرد تلفیقی»، مجله کار و جامعه، (134)20، 37-21.
الوانی، سیدمهدی؛ بودلایی، حسن و قریبگرکانی، مونا (1390)، چالشها و پیشنهادها (راهکارها) در توسعه مفهومی کارآفرینی، فصلنامه تخصصی پارکها و مراکز رشد، (29)8، 46-35.
الهامینیا، علی اصغر، بایستههای اخلاق فرماندهی (1390)، فصلنامه حصون، (34)8، 41-31.
امیری، مهدی و امیری، زهره (1393)، مبانی و مولفههای کار و کارآفرینی در قرآن و روایات، فصلنامه مشکوه، (3)33، 60-42.
امینی، محمد؛ نادری، نادر و رضایی، بیژن (1400). ویژگی شخصیتی کارآفرینان در قرآن مورد مطالعه: صفت انگیزشی «توفیقطلبی»، فصلنامه پژوهشهای قرآنی، (2)99، 172-151.
امینی، محمد؛ نادری، نادر و رضایی، بیژن (1399). ویژگی شخصیتی کارآفرینان در قرآن مورد مطالعه: صفت خُلقی «ریسکپذیری»، فصلنامه پژوهشنامه اخلاق، (13)50، 168-145.
جعفری، مهدی (1388)، «ترسیم خطوط و مرزهای توکل و تکلیف»، فصلنامه اخلاق، (17)5، 156-117.
جهانگیری، شیدا؛ برادران، مسعود؛ خسرویپور، بهمن و غنیان، منصور (1394)، ویژگیهای روانشناختی و جامعهشناختی مرتبط با روحیه کارآفرینانه در دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین. فصلنامه پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، (34)7، 116-104.
خدایار، دادخدا و قائمی، مهدی (1391)، «نگاهی قرآنی به کارکردهای تربیتی توکل و نقش آن در سلامت معنوی (بهداشت روان)»، فصلنامه اخلاق پزشکی، (22)6، 91-55.
زرسازان، عاطفه؛ قوام، زینب و نفیسی، شادی (1400)، معناشناسی ضرّدر قرآن کریم با تاکید بر روابط همنشینی و جانشینی، پژوهشهای زبانشناختی قرآن، (1)19، 102-79.
سبحانی نیا، محمد (1390)، «توکل بر خدا»، مجله معارف اسلامی، (1)72، 69-62.
سجادی، سید ابوالفضل؛ شهبازی، محمود و محبی، سحر (1401)، معناشناسی واژه «قضا» در قرآن کریم، پژوهشهای معناشناختی متون ادبی، (1)1، 75-59.
فرمد، محمد (1391)، «شناسایی جایگاه توکل در تحمل ابهام کارآفرینان مسلمان، مورد مطالعه کسبه بازار تهران»، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران.
قرائتی، محسن (1388)، تفسیر نور، تهران: انتشارات مرکز فرهنگی درسهایی از قرآن.
عادلرستخیز، سیده الهه (1396)، فلسفه کارآفرینی در نظریات اقتصادی، راهبرد توسعه، (13)49، 77-61.
محمدرضابیکی، رضا و نوروزی، محمد (1395)، شناسایی ویژگیهای شخصیتی کارآفرینان جهادی: بررسی موردی یک تجربه بومی واقعی، مطالعات راهبردی بسیج، (71)19، 70-58.
مصطفیزاده، فاطمه و سلوکدار و علیرضا (1396)، خلاقیت، نوآوری و ایجاد فرصت کارآفرینی در محیط اسلامی، مطالعات علوم اسلامی انسانی، (3)10، 33-17.
مطهری، مرتضی (1380)، احیای تفکر اسلامی، تهران: انتشارات صدرا.
مطهری، مرتضی (1389)، جلد 8، آشنایی با قرآن، تهران: انتشارات صدرا.
موسویسیرجانی، سهیلا (1391)، «تطبیق مفهوم توکل در نگاه خواجه عبدالله انصاری و سنایی»، فصلنامه مطالعات ادبیات تطبیقی، (6)23، 137-108.
مهارتی، یعقوب و رستمی، محمد حسن (1392)، «ویژگیهای شخصیتی کارآفرینان در آیینه قرآن و کلام معصومان (ع)» ، همایش علمی پژوهشی کار و کارآفرینی در فرهنگ رضوی، 20-1.
هزارجریبی، جعفر (1387)، کارآفرینی، تهران: انتشارات پژوهشکده امور اقتصادی.
Akhtar, S., & Nawaz, D. (2021). Elements and Characteristics of Ideal Islamic Leadership. Research Journal ‘Ulūm-e-Islāmia, 28(1), 17-28.
Cullen, M. D. M., Calitz, A. P., & Boshoff, L. (2013). Characteristics of the Christian Entrepreneur: An Exploratory Study. Journal of Development and Leadership, 2(1), 23-34.
Douglas, W. & Teixeira, R. (2017). The 25 Biblical Laws of Success: Powerful principles to transform your career and business, Printed in the United States of America: Baker Book.
Faizal, P. R. M., Ridhwan, A. A. M., & Kalsom, A. W. (2013). The Entrepreneurs Characteristic from al-Quran and al-Hadis. International Journal of Trade, Economics and Finance, 4(4), 191-196.
Harizan, S. H. M., & Mustafa, M. S. (2020). Islamic Entrepreneurship: Analysis of Research Trend. Islamiyyat, 42(2), 71-84.
Hasanah, U. (2022). The Concept of Sustainable Development from the Hadith Perspective. Firdaus Journal, 2(1), 39-49.
Hoque, N., Mamun, A., & Mamun, A. M. A. (2014). Dynamics and traits of entrepreneurship: An Islamic approach. World Journal of Entrepreneurship, Management and Sustainable Development, 10(2), 128-142.
Mohiuddin, M. G., & Hanif, S. M. A. (2022). Instances of Modern Management Practiced in Islam. IIUM Journal of Case Studies in Management, 13(1), 5-15.
Rohmah, A. (2016). Free-will and tawakkal according to entrepreneurs graduated from Faculty of Ushuluddin and Humanities of UIN Walisongo (PhD Thesis, Walisongo State Islamic University).
Yaseen, A., Mahmood, G., & Naheed, K. Who can Practice Islamic Entrepreneurship: A Review of Recent Literature on Personality Traits. Journal of Law & Social Studies (JLSS), 4(3), 429-440.
.