بازرگانی پیرپشته، حامد، صفاییان، میترا. (1398). بررسی رابطه بین جهتگیری بینالمللی و عملکرد صادرات شرکتهای ایرانی (صنعت مواد غذایی). فصلنامه مدیریت توسعه و تحول (ویژهنامه), 451-458.
جوانمرد، علیرضا، بشیر خداپرستی، رامین، پاشازاده، یوسف (1399). بررسی تاثیر گرایش به کارآفرینی بر عملکرد بینالمللی شرکتهای صادر کننده شهرستان ارومیه با نقش میانجی گرایش به بازار و قابلیت شبکهسازی و سرمایه ارتباطی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه ارومیه، دانشکده اقتصاد و مدیریت.
سعیدی، محمودرضا، مصلح، عبدالمجید. (1394). بررسی تأثیر قابلیتهای شبکهای بر عملکرد بینالمللی شرکتهای صادراتی و وارداتی. پژوهش های بازاریابی نوین، 5(3): 1-20.
صنوبر، ناصر، سروری، رحیم، جبارزاده، یونس. (1397). بینالمللی شدن شرکتهای دانشبنیان: نقش دانش بازار خارجی و تشخیص فرصت کارآفرینانه بینالمللی. فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی، 11(3): 461-479.
کرمی، اژدر، گریفیتز، گرث، کرمی، هادی، یونس پور، زهرا. (1397). تأثیر گرایش کارآفرینی بر عملکرد صادراتی شرکتهای کوچک و متوسط. نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسبوکارهای بینالمللی، 1(3): 43-57.
مبینی دهکردی، علی، نانکلی، علیرضا، جامه بزرگی، محمدجواد. (1395). بررسی تأثیر گرایش کارآفرینانه بر بینالمللیسازی شرکتهای موجود در صنعت شیشه و بلور ایران با نقش میانجیگری فرهنگ سازمانی. فصلنامه علمی پژوهشی توسعه کارآفرینی، 9(4): 711-729.
نجاتیان پور، اعظم، اسماعیلی، عبدالکریم. (1395). تحلیل عوامل مؤثر بر صادرات محصولات صنایع غذایی با رویکرد توسعه روستایی. راهبردهای توسعه روستایی، 3(3): 335-353.
سیفاللهی انار، ناصر، ابراهیمی خراجو، وحیده. (1401). شناسایی عوامل تعیینکننده عملکرد صادراتی شرکتهای کوچک و متوسط: مطالعهای با رویکرد ترکیبی. نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسبوکارهای بینالمللی، 5(4), 91-115.
معقولی حسنجانی، علیرضا، ماکوئی، احمد، بنیادی نایینی، علی. (1402). طراحی الگوی پویای بینالمللی شدن شرکتهای دانش بنیان کوچک و متوسط (مطالعه موردی: صنعت داروهای گیاهی). نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسبوکارهای بینالمللی، 6(2), 1-22
یوسفی، محمد، قاضیزاده، مصطفی. (1398). تاثیر شبکههای تجاری واجتماعی بر بینالمللیسازی شرکتها. نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسبوکارهای بینالمللی، 2(1), 149-176.
Adomako, S. (2023). The effect of foreign knowledge acquisition on international performance: The mediating roles of international orientation and business model innovation. Thunderbird International Business Review, 66 (1): 19-31.
Agustí, M. A., Ramos‐Hidalgo, E., & Moreno‐Menéndez, A. M. (2022). The role of international knowledge acquisition and absorptive capacity as a predictor of international performance. Canadian Journal of Administrative Sciences/Revue Canadienne des Sciences de l'Administration, 39(1), 81-96.
Ahimbisibwe, G. M., Ngoma, M., Nabatanzi-Muyimba, A. K., & Kabagambe, L. B. (2023). Entrepreneurial mindset and SME internationalization in Uganda: the mediating role of international networking. Review of International Business and Strategy, 33(4), 669-690.
Ali, H., Li, M., Qiu, X., & Farooq, Q. (2023). Global Mindset and Adaptive Marketing Capabilities in the Internationalization of Mature Chinese SMEs: International Opportunity Perspective. Sustainability, 15(3), 2044.
Atherton, A., and A. Newman. (2017). Entrepreneurship in China: The Emergence of the Private Sector. London: Routledge. Bai, W., C. Holmström Lind, and M. Johanson. 2016. “The Performance of International Returnee Ventures: The Role of Networking Capability and the Usefulness of International Business Knowledge.” Entrepreneurship & Regional Development 28 (9–10): 657–680
Bai, W., C. Holmström Lind, and M. Johanson. (2016). The Performance of International Returnee Ventures: The Role of Networking Capability and the Usefulness of International Business Knowledge. Entrepreneurship & Regional Development 28 (9–10): 657–680.
Baron, R. M., and D. A. Kenny. (1986). The Moderator–Mediator Variable Distinction in Social Psychological Research: Conceptual, Strategic, and Statistical Considerations. Journal of Personality and Social Psychology, 51(6): 1173.
Costa, S., Frederiks, A. J., Englis, P. D., Englis, B. G., & Groen, A. J. (2022). Global before birth: A study of internationalization mindsets of entrepreneurs. Journal of the International Council for Small Business, 4(2), 212-224.
Danso, A., S. Adomako, J. O. Damoah, and M. Uddin. (2016). Risk-taking Propensity, Managerial Network Ties and Firm Performance in an Emerging Economy. The Journal of Entrepreneurship 25 (2): 155–183.
Eriksson, K., Johanson, J., Majkgård, A., & Sharma, D. D. (1997). Experiential knowledge and costs in the internationalization process. Journal of international business studies, 28, 337-360.
Felício, J. A., V. R. Caldeirinha, and R. Rodrigues. (2012). Global Mindset and the Internationalization of Small Firms: The Importance of the Characteristics of Entrepreneurs. International Entrepreneurship and Management Journal 8 (4): 467–485.
Gaffney, N., Cooper, D., Kedia, B., & Clampit, J. (2014). Institutional transitions, global mindset, and EMNE internationalization. European Management Journal, 32(3), 383-391.
Gull, N.,
Asghar, M.,
Aleem Ahmed, Q.,
Muhammad, A.R.,
Syed Jameel, A. and
Ali, S.-e. (2021), "Entrepreneurial orientation and international performance of born global firms: the mediating role of entrepreneurial competencies",
Vilakshan - XIMB Journal of Management, 18(2): 122-137.
Gupta, A.K. and Govindarajan, V. (2002), Cultivating a global mindset, Academy of Management Perspectives, 16(1). 116-126
Huber, G. P. (1991). Organizational learning: An examination of the contributing processes and the literature. Organization Science, 2(1), 88– 115.
Karami, M., & Tang, J. (2019). Entrepreneurial orientation and SME international performance: The mediating role of networking capability and experiential learning. International Small Business Journal, 37(2), 105-124.
Khattak, M. S., & Ullah, R. (2021). The role of entrepreneurial orientation in tangible and intangible resource acquisition and new venture growth. Managerial and Decision Economics, 42(6), 1619–1637
Lin, Z., Cao, X., & Cottam, E. (2020). International networking and knowledge acquisition of Chinese SMEs: the role of global mind-set and international entrepreneurial orientation. Entrepreneurship & Regional Development, 32(5-6), 449-465.
Mokhtarzadeh, N. G., Jafarpanah, I., & Babgohari, A. Z. (2021). The Impact of International Networking Capability on International Performance: The Mediating Role of Dynamic Entrepreneurship Capabilities. In Empirical International Entrepreneurship (pp. 307-336). Springer, Cham.
Riviere, M., & Romero-Martínez, A. M. (2021). Network embeddedness, headquarters entrepreneurial orientation, and MNE international performance. International Business Review, 30(3), 101811.
Sapienza, H. J., De Clercq, D., & Sandberg, W. R. (2005). Antecedents of international and domestic learning effort. Journal of Business Venturing, 20(4), 437-457.
Solano Acosta A, Herrero Crespo Á, Collado Agudo J (2018) Effect of market orientation, network capability and entrepreneurial orientation on international performance of small and medium enterprises (SMEs). Int Bus Rev 27(6):1128–1140
Stoian M c, Rialp J, Dimitratos P (2017) SME networks and international performance: unveiling the significance of foreign market entry mode. J Small Bus Manag 55(1):128–148.
Torkkeli, L., Nummela, N., & Saarenketo, S. (2018). A global mindset–still a prerequisite for successful SME internationalisation?. In Key success factors of SME internationalisation: A cross-country perspective. Emerald Publishing Limited
Wójcik, P., & Ciszewska-Mlinarič, M. (2020). The impact of cognitive and behavioral factors on the export performance: a dynamic capabilities perspective. European Business Review.33(3): 427-449.
Zhang, X., X. Ma, Y. Wang, X. Li, and D. Huo. (2016). “What Drives the Internationalization of Chinese SMEs? the Joint Effects of International Entrepreneurship Characteristics, Network Ties, and Firm Ownership.” International Business Review 25 (2): 522–534 .
.