احمدزاده، مصطفی. نعامی، عبدالله. هاشمی، سید محمود (1400). ارائه الگوی توسعه بازارهای بین المللی، نمونه کاوی: محصولات پتروشیمی. فصلنامه علمی مدیریت بازرگانی، 13(2)، 384-411.
اربابیان، شیرین، و میرزایی، محمد (1390). اثر انعطاف پذیری نیروی کار بر قابت پذیری صنایع با فناوری برتر در ایران. پژوهشنامه بازرگانی، 15(60)، 67-99. SID.https://sid.ir/paper/7422/fa .
افشاری مفرد، مسعود. عادلی نیک، حامد. شیخ علیشاهی، محمد (1399). اولویت بندی ابزارهای سیاستی حمایت از صادرات محصولات با فناوری بالا. فصلنامه علمی بررسی های بازرگانی، (105)9-29.
اکبری، محسن. فرخنده، مهسا. کریمیان، فاطمه (1398). بررسی تأثیر کارگران دانشی بر صادرات کالا و خدمات نوآورانه: نقش تعدیل گر رقابت با توجه به توسعهیافتگی کشورها. پژوهشنامه بازرگانی، 23(91)، 90-56.
امینی، علیرضا. خسروی نژاد، علی اکبر. علیزاده، زهرا (1391). تحلیل تاثیر توسعه صادرات بر اشتغال: مطالعه موردی صنایع با فناوری بالا در ایران. اقتصاد مالی (اقتصاد مالی و توسعه)، 6(19)،135-173. SID. https://sid.ir/paper/229092/fa .
بالازاده، پیمان. مرادی، محمود. یاکیده، کیخسرو (1397). آسیب شناسی و شناسایی تواناسازهای حمایتی از صادرات شرکت های کوچک و متوسط. فصلنامه علمی بررسیهای بازرگانی، (88 و 89)،90-79.
بهرامی، جاوید. حسنپورکارسالاری، یوسف (1396). پیچیدگی صادرات غیرنفتی ایران و عوامل تعیینکننده آن در کشورهای در حال توسعه. پژوهشنامه بازرگانی، 21(82)، 122-95 .
پاکپرور، محسن. محمودی میمند، محمد. رجب زاده، علی. حسینی، میرزاحسن (1399). الگوی بازاریابی دیجیتالی پویا برای توسعه صادرات فناوری برتر. فصلنامه علمی پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، 10(4)، 79-53 .
تقوا، محمدرضا. دهقانی، رامین. طباطبائیان، سیدحبیباله (1401). شناسایی موانع توسعه مدیران ارشد شرکتهای دانشبنیان در سطح بنگاه و ملی و ارائه راهکار برای آنها. نشریه علمی پژوهشهای مدیریت منابع انسانی، 14 (47)، 154-123 .
حسینی، میرزاحسن. موسوی، سیدمحمدجواد. اشرفیسلطاناحمدی، خاوری (1398). عملکرد صادراتی کسبوکارهای دانشبنیان، الگویی جهت تبیین نقش هوشیاری کارآفرینانه و یادگیری راهبردی. مدیریت کسب و کارهای بینالمللی، 4(2)، 242-221 .
رحیمزاده، محسن. نعیمی، علیرضا. ذاکری، امیر (1401). نهادها؛ نشریه علمی سیاست نامه علم و فناوری. 12(1)، 128-113 .
رسولی قهرودی، مهدی. آذر، عادل (1398). بررسی تاثیر عوامل ویژه شرکتی بر عملکرد صادراتی کسبوکارهای تولیدی در ایران: با استفاده از دادههای سرشماری کارگاههای صنعتی مرکز آمار ایران. فصلنامه علمی پژوهشنامه بازرگانی، (93)، 125 – 165 .
رئیسینافچی، سمانه. حسینقلیپور، طهمورس. عباسیان، عزتاله (1401). طراحی الگوی توسعه صادرات محصولات نانوی شرکتهای دانشبنیان فعال در حوزه ساختمان با رویکرد کیفی فراترکیب. فصل نامه علمی تحقیقات بازاریابی نوین، 12(3)، 232-201 .
سرداری، احمد. کرمپور، عبدالحسین. آقاموسیطهرانی، مریم (1400). شناسایی عوامل تسهیلکننده مؤثر بر صادرات کالاهای فنآورمحور. پژوهشهای مدیریت در ایران، 2(4)، 22-1 .
سرمدسعیدی، سهیل. قاسمی، بهروز. وجدی، خدیجه. نجفیمجد، صمد (1394). تأثیر برنامههای تشویق صادرات بر عملکرد صادراتی شرکتهای صادرکننده خدمات فنی و مهندسی. بررسیهای بازرگانی، 13(72)، 14-1 .
سهرابی، محمد (2018). خوشهبندی و بررسی عملکرد الگوهای یادگیری در صنایع با سطح فناوری بالا و متوسط. مدیریت نوآوری، 7(1)، 118-91.
شاهآبادی، ابوالفضل. ثمری، هانیه (1396). عوامل موثر بر صادرات مبتنی بر فناوری برتر با استفاده از روش سیستم معادلات همزمان. تحقیقات مدلسازی اقتصادی، 8(27)، 122-85 .
شاهآبادی، ابوالفضل. مقیمی، فائزه (1397). تأثیر بازاریابی بینالملل بر عملکرد صادرات فرش ایران. بررسیهای بازرگانی، 16(91-90)، 56-40 .
صفرزاد، حسین. آزما، فریدون. سعیدی، پرویز. آقاجانی، حسنعلی (1399). ارائه الگوی تجاریسازی محصولات دانشبنیان با تاکید بر سیاستهای اقتصاد مقاومتی. سیاستهای راهبردی و کلان، 8(29)، 30-22، doi:10.30507/jmsp.2020.102269 .
عابدینی، جواد (1390). پتانسیلهای تجاری ایران با کشورهای اسلامی آسیای جنوب غربی در صنایع با فناوری بالا در سیاستهای راهبردی. پژوهشنامه بازرگانی، 16(61)، 166-135 .
عابدینی، جواد. مسگری، ایمان (1391). برآورد ظرفیتهای صادراتی دوجانبه در صنایع غیرنفتی سازمان همکاریهای اقتصادی (اکو). تحقیقات مدلسازی اقتصادی، 2(7)، 96-75. SID. https://sid.ir/paper/208839/fa .
عاملی، منیر. کرباسیان، مهدی (1392). ارائه مدل برنامهریزی استراتژیک قابلیت اطمینان برای توسعه محصولات جدید با فناوری بالا. پژوهش در مدیریت تولید و عملیات، 4(2)، 94-73.
بانشی، عباداله. جاور، رسول (2022). بررسی رابطه بین معافیت مالیاتی صادرات و ساختار سرمایه شرکتهای صادرات محور پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. نشریه علمی رویکردهای پژوهشی نوین مدیریت و حسابداری، 5(19)، 365-348.
عطارپور، محمدرضا. فرتاش، کیارش. الیاسی، مهدی. سعدآبادی، علیاصغر (1398). ابزارهای سیاستی توسعه تولید و تقاضای محصولات دانشبنیان با استفاده از مفهوم آمیخته سیاستی و شکست سیستمی. بهبود مدیریت، 13(2)، 97-61 .
فاریابی، محمد. رحیمیاقدم، صمد. ابراهیمیخراجو، وحیده. کاظمی، سولماز (1400). بررسی تأثیر عوامل سازمانی، استراتژیک و محیطی بر عملکرد صادراتی؛ تحلیل نقش صادرات نوآورانه در میان شرکتهای صادراتی. نشریه علمی پژوهشی مدیریت کسبوکارهای بینالمللی، 4(2)، 86-63 .
فتحیان، محمد. مهدینور، سیدحاتم (1387). مبانی مدیریت فناوری اطلاعات. چاپ دهم، تهران: انتشارات دانشگاه علم و صنعت ایران.
فصیحی دستجردی، محمدامین (1397). چالشها و راهکارهای توسعه صادرات محصولات و خدمات دانشبنیان. تهران: مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی. https://sid.ir/paper/792238/fa .
کشاورز، سهیلا. یعقوبی، نورمحمد. دقتی، عادله (1400). ارزیابی عوامل موفقیت شرکتهای دانشبنیان پارک علم و فناوری فارس با رویکرد الگوسازی معادلات ساختاری. فصلنامه سیاست نامه علم و فناوری. 11(1)، 50-35 .
گرشاسبی، علیرضا. نعمت اللهی، سمیه (1395). صادرات محصولات با فناوری بالا و قدرتهای اقتصادی نوظهور؛ واکاوی مولفههای مرتبط در اقتصاد ایران. بررسیهای بازرگانی، 14(81)، 16-1 .
لاندی، اولیو. کاولینگ، آلن (1394). استراتژیهای توسعه منابع انسانی. ترجمه: ابطحی، سیدحسن. جعفرنیا، سعید. نجاری، رضا و مهربان هادی پیکانی. تهران: نشر فوژان، چاپ دوم.
محرابی، سمیه. محمودزاده، ابراهیم. بوشهری، علیرضا. رمضان، مجید (1397). تاثیر ویژگیهای صنایع مبتنی بر فناوری برتر بر نوآوری فناورانه و عملکرد محصول در صنعت الکترونیک دفاعی (مطالعه موردی: صنعت الکترونیک دفاعی شیراز). مدیریت نوآوری، 7(1)، 176-153 .
محمدخانی، سمانه. فطرس، محمدحسن. مولایی، محمد ( 1399). سنجش فناوری بالا در ایران. فصلنامه علمی تحقیقات مدلسازی اقتصادی، (41)، 51-7 .
محمودزاده، ابراهیم. باقری، ابوالفضل. دهقان پیر، علی (1394). تاثیر ابعاد فناوری برتر بر عملکرد بازار محصولات جدید. فصلنامه مدیریت توسعه فناوری، 3(2)، 62-31 .
مشبکی، اصغر. خادمی، علیاکبر (1391). نقش برنامههای توسعه صادرات بر ارتقای عملکرد صادرات بنگاهها. بهبود مدیریت، 6(3)، 135-98 .
مطیع، حسین. خزائیلینجفآبادی، محمدباقر (1400). بررسی تطبیقی علل پیشرفت فناوری در تمدن اسلام و غرب. فصلنامه علمی مطالعات تاریخی جهان اسلام، 9(19)، 46-27 .
معاونت پژوهشهای زیربنایی و امور تولیدی، دفتر: مطالعات ارتباطات و فناوریهای نوین (1396). بررسی شاخصهای صادرات محصولات با فناوری بالا در ایران، کد موضوعی: 280، شماره مسلسل: 15404، 30-1 .
منطقی، خسرو. نوروزی، بیتا. قربانزاده، حمید (1392). درآمدی بر عملکرد صادراتی کالاهای دانشبنیان ایران با رویکرد رقابتمندی. پژوهشنامه بازرگانی، 17(67)، 80-51.
مهرگان، نادر. دهقان پور، محمدرضا. دهموبد، بابک (1389). صادرات صنایع مبتنی بر فناوری برتر و عوامل موثر بر آن (مطالعه موردی: 50 کشور توسعهیافته و در حال توسعه با استفاده از دادههای تابلویی). کنفرانس ملی مدیریت تکنولوژی ایران. SID. https://sid.ir/paper/813943/fa .
مهرگان، نادر. دهقان پور، محمدرضا. دهموبد، بابک (1390). صادرات صنایع مبتنی بر فناوری برتر و عوامل موثر بر آن. سیاست علم و فناوری، 3(4)، 82-69 . SID. https://sid.ir/paper/133063/fa .
میرجلیلی، سیدحسین. حسینی، سیدشمسالدین. عبدی، یوسف (1397). بررسی عوامل مؤثر بر توسعه صادرات محصولات دانشبنیان (با فناوری بالا) در کشورهای منتخب. مطالعات بین رشتهای دانش راهبردی، 8(33)، 144-115 .
نوروزپور، نازنین. ابراهیمی، عبدالحمید. ولیبیگی، حسن. دیدهخانی، حسین (1400). تدوین الگوی توسعه صادرات صنایع هایتک ایران. پژوهشنامه بازرگانی، 26(101)، 228- 193 .
نوروزی، ناصر. نریمانی، مهدی (1392). شناسایی و ارزیابی معیارهای انتخاب صنایع با فناوری برتر در پارکهای فناوری کشور (مورد مطالعه: پارک فناوری شیخ بهایی اصفهان). مدیریت نوآوری، 2(1)، 112- 101 .
نهاوندیان، محمد. سیف، الهمراد. آلاسحاق، یحیی. محمودزاده، ابراهیم. دهقان، نبیاله. افقهی، بابک (1392). ارائه الگوی توسعه صادرات خدمات با فناوری بالا در جمهوری اسلامی ایران. پژوهشنامه بازرگانی، 17(68)، 31-1 . SID. https://sid.ir/paper/745 .
واعظ، محمد. طیبی، سیدکمیل. قنبری، عبداله (1386). نقش هزینههای تحقیق و توسعه در ارزش افزوده صنایع با فناوری بالا. اقتصاد مقداری (بررسیهای اقتصادی)، 4(15)، 72-53 .
ولیبیگی، حسن. رضایی، مهدی (2014). عوامل موثر بر صادرات صنایع با فناوری بالا. پژوهشنامه بازرگانی، 18(72)، 82-61 .
Hu, G., Zhang, X., & Zhu, T. (2024). A Catalyst for China’s High-Tech Export Competitiveness: Perspective of Technological Innovation. Sustainability, 16(5), 2169.
Pan, X., Guo, S., Li, M., & Song, J. (2021). The effect of technology infrastructure investment on technological innovation——A study based on spatial durbin model. Technovation, 107, 102315.
Shmarlouskaya, H. A., Shalupayeva, N. S., Babyna, I. V., & Sinyuk, T. Y. (2022). Development of China’s high-tech exports under the implementation of the dual circulation strategy. In Innovative trends in international business and sustainable management (pp. 33-42). Singapore: Springer Nature Singapore.
Wan, Q., Ye, J., Zheng, L., Tan, Z., & Tang, S. (2023). The impact of government support and market competition on China's high-tech industry innovation efficiency as an emerging market. Technological Forecasting and Social Change, 192, 122585.
Zijing, W. (2023). The Spatial Spillover Effect of High-Tech Industry Agglomeration on Technological Innovation Capability—An Example from the Yangtze River Economic Belt. The Frontiers of Society, Science
.