شناسایی استراتژی های مؤثر شرکت های متوسط و کوچک در دوران رکود بازار: رویکرد بیبلیومتریک

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسنده

گروه مدیریت، دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی، دانشگاه الزهرا، تهران، ایران

چکیده

در این مطالعه یک تحلیل بیبلیومتریک برای شناسایی استراتژی‌های مؤثر شرکت‌های متوسط و کوچک در دوران رکود بازار انجام شد. برای به دست آوردن داده‌ها و یافتن شکاف تحقیقاتی از ادبیات، مقالات منتشر شده در پایگاه داده Web of Science بین سال‌های 1992 تا 2024 در این زمینه انتخاب شدند. روش بررسی بیبلیومتریک سیستماتیک با نرم‌افزار VOSviewer و زبان برنامه‌نویسی R انجام شد. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش جزء تحقیقات کیفی است. پنج خوشه اصلی در بخش تجزیه و تحلیل هم‌رخدادی واژگان شناسایی شد. که شامل: خوشه 1) مدل‌های رشد کسب و کارها در رکورد. خوشه 2) عملکرد نوآوری شرکت ها در رکود. خوشه 3) استراتژی مصرف در دوران رکود. خوشه 4) کارایی شرکت‌ها در دوران رکود. خوشه 5) استراتژی تحقیق و توسعه شرکت‌ها در رکود. بر اساس نتایج، دو سازه رشد و رکود اقتصادی از سازه‌های بخش پیش‌بین می‌باشند. برای سازه بافتار، تحقیق و توسعه، نوآوری و ریسک معرفی شدند. استراتژی‌ها از بخش سازه تصمیمات می‌باشد و عملکرد شرکت از بخش سازه نتایج است.

کلیدواژه‌ها


عنوان مقاله [English]

Identifying the effective strategies of medium and small companies during the market recession: bibliometric approach

نویسنده [English]

  • Zeinab hashemi baghi
Department of Management, Faculty of Social Sciences and Economics, Alzahra University, Tehran, Iran
چکیده [English]

In this study, a bibliometric analysis was done to identify the effective strategies of medium and small companies during the market recession. To obtain data and find research gaps in the literature, articles published in the Web of Science database between 1992 and 2024 were selected in this field. Systematic bibliometric review was done with VOSviewer software and R programming language. This research is applied in terms of purpose and qualitative research in terms of method. Five main clusters were identified in the vocabulary co-occurrence analysis section, Which includes: cluster 1) business growth models in the record. Cluster 2) Innovation performance of companies in recession. Cluster 3) Consumption strategy during recession. Cluster 4) The efficiency of companies during a recession. Cluster 5) Research and development strategy of companies in recession. Based on the results, the two constructs of economic growth and recession are among the constructs of the forecasting sector. For context structure, research and development, innovation, and risk were introduced. Strategies are part of the structure of decisions, and company performance is part of the structure of results.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Keywords: bibliometric
  • market recession
  • marketing strategy
  • economic recession
  • risk

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده
انتشار آنلاین از تاریخ 03 مهر 1403
  • تاریخ دریافت: 04 مرداد 1403
  • تاریخ بازنگری: 09 شهریور 1403
  • تاریخ پذیرش: 03 مهر 1403