بررسی تجارب اقامتی گردشگران خارجی از مبادی مختلف در هتل عباسی اصفهان با رویکرد تحلیل احساسات

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 مدیریت بازرگانی، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه علامه طباطبایی، تهران،ایران

2 دانشکده مدیریت، اقتصاد، مهندسی پیشرفت، دانشگاه علم و صنعت ایران

3 دانشکده مدیریت، اقتصاد و مهندسی پیشرفت دانشگاه علم و صنعت شهرتهران ایران

چکیده

هدف اصلی از انجام این تحقیق بررسی و تحلیل احساسات تجربه اقامت گردشگران از فرهنگ‌های مختلف جهان در هتل بین المللی عباسی اصفهان است. پارادایم تحقیق تفسیرگرایی، رویکرد تحقیق استقرایی و تحقیق جنبه اکتشافی دارد. جامعه آماری این تحقیق مشتریانی هستند که از فرهنگ‌های مختلف در هتل بین المللی عباسی اقامت داشته و تجربیات سفر خود را درسایت تریپ ادوایزر از سال 2005 تا 2023 منعکس کرده‌اند که معادل 800 کامنت بود. از تحلیل احساسات برای درک تجربه اقامت گردشگران استفاده شد.دسته بندی مفهومی نظرات گردشگران در هفت دسته شامل امکانات هتل،فضای هتل،ارزیابی عمومی تجربه،غذاهای هتل،دسترسی‌های هتل،کیفیت خدمات و هزینه‌های هتل طبقه-بندی شدند. سپس دسته‌بندی کشورها براساس کشور مبدا هر گردشگرو نهایتا دسته بندی منطقه‌ای انجام شد. نتایج نشان داد که به طور کلی این هتل برای گردشگران اروپایی جذاب‌تر از ملیت‌های دیگر است.گردشگران از غذای هتل وکیفیت خدمات و سروصدا در لابی هتل رضایت چندانی نداشتتند ولی هزینه مناسب بود. فضای هتل برای گردشگران جذاب بود که ناشی از طراحی سنتی و معماری هتل بود و موقعیت هتل برای دسترسی به مراکز دیدنی هم مورد پسند گردشگران قرار داشت .

کلیدواژه‌ها

موضوعات


عنوان مقاله [English]

Examining the staying experiences of foreign tourists from different sources at Abbasi Hotel in Isfahan with a sentiment analysis approach

نویسندگان [English]

  • Zohreh Dehdashti Shahrokh 1
  • Ali Bonyadi Naeini 2
  • Seyed Mohammad Reza Mousavi 3
1 Business Administration Department, Faculty of Management & Accounting, Allameh Tabataba’i university,Tehran,Iran
2 Management,Economics and Progress Engineering Department, Iran University of Science and Technology ,Tehran,Iran
3 Management,Economics and Progress Engineering Department, Iran University of Science and Technology ,Tehran,Iran
چکیده [English]

The main objective of this research is to analyze the sentiments of tourists from different cultures regarding their stay experience at the international Abbasi Hotel in Isfahan.The research paradigm is interpretive, the research approach is inductive, and the research is exploratory. The statistical population of this research includes customers from various cultures who stayed at the Abbasi Hotel and reflected their travel experiences on the TripAdvisor website from 2005 to 2023, totaling 800 comments.The categorization of tourist comments was divided into seven categories: hotel facilities, hotel ambiance, overall experience evaluation, hotel food, hotel accessibility, service quality, and hotel costs.Countries were then categorized based on each tourist's country of origin, followed by regional categorization. The results showed that overall, the hotel was more attractive to European compared to other nationalities. Tourists were not very satisfied with the hotel food and costs, but found the hotel's ambiance attractive due to its architectural appeal.

کلیدواژه‌ها [English]

  • Tourist
  • Sentiment Analysis
  • Tourist Experience
  • Hofstede Model
  • Service Quality

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده
انتشار آنلاین از تاریخ 17 دی 1403
  • تاریخ دریافت: 17 آذر 1403
  • تاریخ بازنگری: 13 دی 1403
  • تاریخ پذیرش: 17 دی 1403