ابراهیمی، مهدی و طیبی ابوالحسنی، سید امیرحسین. (1396). اهمیت گردشگری سلامت با تأکید بر گردشگری پزشکی. نشریه نشاء علم، 8(1)،56-64.
استعلاجی، علیرضا و نورانی، رقیه. (۱۳۹۴). قابلیتهای گردشگری ایران با تأکید بر اکوتوریسم و جغرافیای سلامت. فصلنامه جغرافیا (برنامهریزی منطقهای)، ۶ (۱)، ۱۰۹-۱۲۰.
اسعدی، میرمحمد؛ باصولی، مهدی؛ برومندزاد، یاسمن و درخش، سعیده. (۱۳۹۸). توسعه گردشگری سلامت با رویکرد کیفی نگاشت شناختی. مجله پایش، ۱۸ (۵)، ۴۵۵-۴۶۴.
امامیان، فرشید و فوزیه طاهری، مینا. (۱۳۹۶). پدیدارشناسی توریسم سلامت. نشریه میراث و گردشگری، ۲ (۶)، ۲۰۱-214.
امیری، پریان؛ احترام یاری، سمیه و امیری پریان، زینب. (۱۳۹۷). گردشگری سلامت و پزشکی با تأکید بر شناخت منابع و پتانسیلهای استان کرمانشاه. مجله جغرافیا و روابط انسانی، ۱ (۱)، ۶۲۵-۶۴۲.
ایزدی، مرتضی؛ ابوبیان، علی؛ نصیری، طه؛ جنیدی، نعمتالله؛ فاضل، مژگان و حسین پور فرد، محمدجواد. (۱۳۹۱)، وضعیت گردشگری سلامت در ایران، فرصت یا تهدید. مجله طب نظامی، 14(2)، ۶۹-۷5.
آقایی فر، محمد زمان. (۱۳۹6)، بررسی تأثیر تصویر برند مقصد و نگرش به مقصد بر تمایل به بازدید و تمایل به پیشنهاد مقصد گردشگران. پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، استاد راهنما: محمود جواد تقی پوریان، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس.
باغی، احمد؛ وظیفه دوست، حسین و میرابی، وحید رضا. (۱۳۹۸). توسعه گردشگری سلامت در مشهد با روش مدلسازی ساختاری تفسیری، فصلنامه جغرافیا (برنامهریزی منطقهای)، ۹ (۳)، ۶۱۳-۶۲۳.
بیشمی، بهار و ورمزیار، آرزو. (۱۳۹۵). بررسی قابلیتهای گردشگری پزشکی بیمارستان بینالمللی نجات تبریز و اولویتبندی آنها با فرایند سلسله مراتبی AHP. نشریه میراث و گردشگری، ۱ (۲)، ۹۳-108.
جعفری تیتکانلو، سعید و اصغرزاده، حسن. (1399). تحلیل نقش بازاریابی اینترنتی بیمارستانها در توسعه بازارهای بینالمللی. مدیریت کسبوکار بینالمللی، 3(1)، 65-82.
جلالیان، فرزانه؛ رحمانی قصبه، محمد و دشتی تهرانی، مهران. (۱۳۹۴). تبارشناسی گردشگری سلامت بر گردشگر پذیری شهری با تأکید بر اصول طراحی مراکز آبدرمانی. مدیریت شهری، ۱۴ (۴۰)، 285-312.
حسنزاده قناد، نگین؛ جواهر زاده، فرید و شجاعی، عباس. (۱۳۹۴). بررسی ویژگیها و توانمندیهای گردشگری سلامت در شهر مشهد. مجله سازمان نظام پزشکی مشهد، ۱۸ (۳)، ۱۲۶-۱۳۰.
دادگر، یداله؛ امام قلی پور، سارا و حسینی، سیده مائده. (1397). بررسی کارایی گردشگری سلامت در ایران و کشورهای منتخب و ارائه راهکارهایی برای ارتقاء موقعیت ایران. دو فصلنامه علمی مطالعات و سیاستهای اقتصادی، 14(2)، 53-76.
خوارزمی، امیرعلی؛ رهنما، محمدرحیم؛ جوان، جعفر و شکوهی محمد اجزا. (1395). عوامل مؤثر بر ارتقای گردشگری سلامت؛ مقایسه دیدگاه گردشگران خارجی و مدیران داخلی. مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، ۸ (۳)، ۴۰۵-۴۱۶.
داوری، علی. (۱۳۹۹). گزارش بحران کرونا و اقدامات ابتکاری شرکتها و کسبوکارها. سایت خبرگزاری جمهوری اسلامی.
داوری، علی؛ جعفر زاده، هدی و چیتساز، احسان. (۱۳۹۹). پنج استراتژی تابآوری کسبوکار در شرایط بحران کرونا. مجله دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، 1-32.
دشمنگیر، لیلا؛ دشمنگیر، پری ناز؛ سجادی، حانیه سادات و علیزاده بیپناه، گیسو. (۱۳۹۷). تحلیل وضعیت نظام گردشگری سلامت ایران. مجله تصویر سلامت، ۹ (۲)، ۷۳-۸۰.
رستگار، امیر؛ ساروخانی، باقر؛ هاشمی، شهناز و حبیب زاده، اصحاب. (۱۳۹۷). تدوین الگوی دیپلماسی رسانهای برای اطلاع رسانی بینالمللی در حوزه گردشگری سلامت، مجله پایش، ۱۷ (۴)، 349-360.
رضایی، محمدرضا و طاهرزاده، زهرا. (1394). ارزیابی تأثیر ظرفیتهای خدماتیـ فضایی مراکز درمانی بر میزان گردشگران درمانی (مطالعه موردی: شهر یزد). نشریه گردشگری شهری، 2(3)، 291-303.
زارعی، عظیم؛ آذر، عادل و رضایی راد، مصطفی. (۱۳۹۵). سنجش بازاریابی اجتماعی در گردشگری سلامت. نشریه برنامهریزی و توسعه گردشگری، ۵ (۱۸)، ۳۳-۵۳.
سخدری، کمال؛ سید امیری، نادر؛ رجاییان، علیرضا و سخدری، جواد. (۱۳۹۸). شناسایی عوامل نهادی مؤثر بر بهرهبرداری از فرصتهای کارآفرینانه گردشگری سلامت در ایران (موردمطالعه: استان تهران). نشریه مطالعات اجتماعی گردشگری، ۷ (۱)، ۸۱-۱۰۰.
عبد الوند، محمدعلی و بنی اسدی، مهدی. (۱۳۹۸). تبیین الگوی پدیدار شناختی مفهوم گردشگری سلامت با تأکید بر تبلیغات شفاهی مراکز درمانی. مجله مدیریت بهداشت و درمان، ۱۰ (۲)، ۷-۲۲.
عربشاهی کریزی، احمد و آریان فر، مرتضی. (1393). بررسی جایگاه چشمههای آب گرم و معدنی در توسعه توریسم درمانی در ایران. فضای گردشگری، 4(13)، 141-167.
قنبری، ابوالفضل؛ علیزاده اقدم، محمدباقر و آدمی، معصومه. (1398). بررسی نقش گردشگری در کیفیت زندگی شهری (مطالعه موردی: شهر تبریز). نشریه گردشگری شهری،6(4)، 39-56.
کارگر، حامد و زنگنه، سمیه. (1397). تأثیر استراتژی کسبوکار بر رابطه بین ریسکپذیری و ارزش شرکت. چشمانداز حسابداری و مدیریت، 1(3)، 14-27.
کاظمی سهلوانی، حسن و مددی، فیضالله. (۱۳۹۴). زبان عربی در خدمت صنعت گردشگری، مجله انجمن ایرانی زبان و ادبیات عربی، 11(۳۶)، ۱۵۳-۱۶۵.
الماسی، عباس و اکبری، علی. (۱۳۹۸). تحلیل قیاسی-تطبیقی مکانیابی احداث مجتمعهای گردشگری سلامت بر اساس الگوی راهبردی SOWT و فرآیند تحلیل سلسله مراتبی AHP (مطالعه موردی: شهر قم). نشریه مدیریت شهری، ۱۷ (۵۳)، ۳۲۷-۳۵۰.
محمدی، سعدی و خالدی، فریدون. (1398). تحلیل عوامل مؤثر بر رضایتمندی گردشگران خارجی سلامت (مطالعه موردی: گردشگران اقلیم کردستان عراق). نشریه گردشگری شهری، 3(6)، 1-16.
مروتی شریفآبادی، علی و اسدیان اردکانی، فائزه. (۱۳۹۳). ارائه مدل توسعه گردشگری سلامت با رویکرد تلفیقی تاپسیس فازی و مدلسازی ساختاری تفسیری در استان یزد. نشریه مدیریت سلامت، ۱۷ (۵۵)، ۷۳-۸۸.
ملکی، سعید؛ رخشانی مقدم، حیدر و زاد ولی خواجه، شاهرخ. (۱۳۹۵). شناسایی و تدوین استراتژیهای توسعه گردشگری سلامت (مطالعه موردی: کلانشهر تبریز). نشریه جغرافیای اجتماعی شهری، ۳ (۷)، ۱۱۳-۱۳۰.
منوچهری، سوران و محمدی، سعدی. (۱۳۹۸). تحلیل عوامل مؤثر بر توسعه گردشگری سلامت در مناطق مرزی (مطالعه موردی: استان کردستان). فصلنامه علوم و فنون مرزی، ۸ (۳۰)، ۹۵-۱۳۰.
واعظی، رضا؛ چکین، میثم و اصلی پور، حسین. (۱۳۹۷). چالشهای سیاستگذاری در حوزه گردشگری سلامت ایران مبتنی بر رویکرد تحلیل مضمون. فصلنامه مطالعات مدیریت گردشگری، ۱۳ (۴۱)، ۱-۴۰.
هرندی، عطاءاله و میرزائیان خمسه، پیوند. (1396). تبیین مدل جذب گردشگر سلامت: با استفاده از استراتژی تئوری داده بنیاد کلاسیک. نشریه گردشگری شهری، 4(1)، 87-98.
Altinay, F., Dagli, G., & Altinay, Z. (2019). The role of technology in tourism and health services for accessibility in service management. Postmodern Openings, 10(4), 1-7.
Aydin, G., & Karamehmet, B. (2017). Factors affecting health tourism and international health-care facility choice. International Journal of Pharmaceutical and Healthcare Marketing, 11(1), 16-36.
Dryglas, D., & Salamaga, M. (2018). Segmentation by push motives in health tourism destinations: A case study of Polish spa resorts. Journal of Destination Marketing & Management, 9, 234-246.
Hamel, G., & Välikangas, L. (2003). The quest for resilience, Harvard Business Review, 81(9), 52-63.
Han, J. S., Lee, T. J., & Ryu, K. (2018). The promotion of health tourism products for domestic tourists. International Journal of Tourism Research, 20(2), 137-146.
Kashuba, V.O., Goncharova, N. N., & Butenko, H. O. (2016). Effectiveness of health tourism application as the basis of health related recreational technology in primary school pupils’ physical education. Pedagogics, psychology, medical-biological problems of physical training and sports, 20(2), 19-25.
Manna, R., Cavallone, M., Ciasullo, M. V., & Palumbo, R. (2019). Beyond the rhetoric of health tourism: shedding light on the reality of health tourism in Italy. Current Issues in Tourism, 1-15.
Medhekar, A. (2020). Emerging trends of wellness and medical tourism in India. In Global Developments in Healthcare and Medical Tourism, 1-22.
Nilashi, M., Samad, S., Manaf, A.A., Ahmadi, H., Rashid, T. A., Munshi, A., & Ahmed, O.H. (2019). Factors influencing medical tourism adoption in Malaysia: A DEMATEL-Fuzzy TOPSIS approach. Computers & Industrial Engineering, 137, 1-11.
Ridderstaat, J., Singh, D., & De Micco, F. (2019). The impact of major tourist markets on health tourism spending in the United States. Journal of destination marketing & management, 11, 270-280.
Sandelowski, M., & Barroso, J. (2007). Handbook for synthesizing qualitative research. New York, NY: Springer.
Santinha, G., Breda, Z., & Rodrigues, V. (2020). Perspectives for medical tourism development in Portugal's central region: The view of healthcare stakeholders. In Global Developments in Healthcare and Medical Tourism, 112-133.
Savaşan, A., Yalvaç, M., Uzunboylu, H., & Tuncel, E. (2018). The attitudes of education, tourism and health sector managers in Northern Cyprus towards Education on Health Tourism. Quality & Quantity, 52(1), 285-303.
Shibata, N., Shinoda, H., Nanba, H., Ishino, A., & Takezawa, T. (2020). Classification and visualization of travel blog entries based on types of tourism. In Information and Communication Technologies in Tourism 2020, 27-37.
Singh, L. (2014). An evaluation of medical tourism in India. African Journal of Hospitality Tourism & Leisure, 3,115-131.
Sopha, C., Jittithavorn, C., & Lee, T.J. (2020). Cooperation in health and wellness tourism connectivity between Thailand and Malaysia. International Journal of Tourism Sciences, 4, 248-257.
Unruh, G. (2016). Strategies for business resilience. MIT Sloan Management Review, available at: sloanreview.mit.edu.
Välikangas, L. (2016). Strategic resilience. In: Augier M., Teece D. (eds) The Palgrave Encyclopedia of Strategic Management. Palgrave Macmillan, London.
Wang, K., Xu, H., & Huang, L. (2020). Wellness tourism and spatial stigma: A case study of Bama, China. Tourism Management, 78, 1-12.
Wilde, C., Ross, A. R., & Maharajan, S. (2018). Health tourism and the need for occasional strong paternalism: complications and management of cosmetic anterior chamber iris implantation. Eye, 32(12), 1915-1916.
Youngman, I. (2020), COVID-19: medical tourism could be affected until 2021. International Medical Travel Journal, 1-5.