الوانی، مهدی؛ آذر، عادل؛ داناییفرد، حسن (1395)، روش شناسی پژوهش کیفی در مدیریت: رویکردی جامع، چاپ چهارم، تهران: انتشارات صفار
اصغرپور، محمدجواد (1392)، تصمیم گیریهای چند معیاره، چاپ یازدهم، تهران: انتشارات دانشگاه تهران
تاری، مهدیه؛ مرادی، محمود (1394)؛ "بررسی عوامل تاثیرگذار بر رشد و موفقیت شرکتهای دانش بنیان"، فصلنامه رشد فناوری، دوره 12(45)، 36-44
جلالت، شایان، مرادی، محمود، اکبری، محسن (1396)؛ "بررسی نقش متغیرهای مبتنی بر بازار دربهبود عملکرد صادرکنندگان دانش بنیان"، فصلنامه رشد فناوری، دوره 13(50)، 70-83
حاج علی، محمد (1398)؛ پایان نامه کارشناسی ارشد، "بررسی تأثیر رویکرد کارآفرینی بینالمللی و رقابت بازار داخلی بر عملکرد صادرات شرکتهای دانش بنیان شهر تهران با تاکید بر نقش میانجی قابلیتهای سازمانی"، دانشگاه شاهد
رضوانی، مهران؛ موسوی نژاد، سید مهدی (1395)،کارآفرینی بین المللی، چاپ دوم، تهران: انتشارات دانشگاه تهران
سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی بهمن 1392، سایت مقام معظم رهبری (https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=25370)
صنوبر، ناصر؛ سروری، رحیم؛ جبارزاده، یونس (1397)،"بین المللی شدن شرکتهای دانش بنیان: نقش دانش بازارهای خارجی و تشخیص فرصت کارآفرینی بین المللی"، توسعه کارآفرینی، دوره 11(3)، 461-479
طالبی، کامبیز، داوری، علی، نجف آبادی، عامر (1392)،"شناسایی تأثیر سرمایه فکری بر تشخیص فرصتهای کارآفرینی در شرکتهای دانش بنیان"،فصل نامه مطالعات مدیریت، دوره 22(71)،19-48
فخاری، حسین (1393)؛"بازخوانی تعریف شرکتهای دانش بنیان براساس شرایط اقتصادی کشور"،فصل نامه سیاست علم و فناوری، دوره 6(4)،69-88
قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور (1394)، مجلس شورای اسلامی (https://rc.majlis.ir/fa/law/show/929088)
قانون برنامه توسعه تولید محصولات دانش بنیان (1394)، مجلس شورای اسلامی (https://rc.majlis.ir/fa/law/show/946802)
قربانی، پرویز، عدالتیان، جمشید، (1395)؛"جهانی سازی کسب و کارها و مدل خودسازماندهی"، کنفرانس بین المللی نوآوری و تحقیق در علوم انسانی مدریت و معارف اسلامی
گزارش دفتر توسعه کسب و کار بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری (1398)
ناصحی فرد، وحید، حسن زاده، ژاله (1397)؛"تأثیر گرایش کارآفرینی سازمانی بر صادرات کارآفرینانه"، فصل نامه مطالعات مدیریت، دوره 28(79)،145-70
مقیمی، سید محمد؛ وکیلی، یوسف؛ اکبری، مرتضی (1395)، نظریههای کارآفرینی، چاپ سوم، تهران: انتشارات سمت
Alvesson, M., (2004), “Knowledge Work and Knowledge-Intensive Firms”. New York: Oxford University Press.
Angelsberger, M.,
Kraus, S., Mas-Tur, A.,;
Roig-Tierno, N., (2017),”International Opportunity Recognition: An Overview”,
Journal of Small Business Strategy;
27(01), 19-36.
He, C., Baranchenko, Y., Lin, Z., Szarucki, M., Yukhanaev, A. (2020), “from global mindset to international opportunities: the internationalization of Chinese SMEs”, Journal of business economics and management. 21 (4), 967-986.
Landström H., ACS, Z., Audretsch, D. (2010), Pioneers in Entrepreneurship and Small Business Research. International Studies in Entrepreneurship, (8) Springer, Boston, MA, 205-234
Lincoln, Y. S., & Guba, E. G. (1985), Naturalistic inquiry, (75), Sage.
Monck C.,, Porter R., Quintas P., Storey D., Wynarczyk P. (1988), “Science parks and the growth of high technology frms”. London: Croom Helm Publisher.
Oviatt B., McDougall P., (2005), “defining international entrepreneurship and modeling the speed of internationalization. Enterp”, Theory Pract, 22,537–553
Oyson, M., & Whittaker, H. (2010). “An opportunity-based approach to international entrepreneurship: Pursuing opportunities internationally through prospection”. Paper presented at the 18th Annual High Technology Small Firms Conference, University of Twente, and Enschede, Netherlands
Santos-Álvarez, V., García-Merino, T. (2010), “The role of the entrepreneur in identifying international expansion as a strategic opportunity”. International Journal of Information Management, 30(6), 512-520.
Stenbacka C. (2001), “Qualitative research requires quality concepts of its own. Manag Decis”; 39(7), 551-556.
Tzeng, G., Teng, J. (1993), Transportation investment project selection with fuzzy multiobjectives. Transp., Plann. Technol. 17(2), 91–112.
Zucchella A., Scabini P. (2007), International Business Studies In: International Entrepreneurship. Palgrave Macmillan, London, 28-55