برقی اسگویی، محمدمهدی؛ سلمانی، بهزاد و صائمی، رحیم. (1399). تأثیر سرمایهگذاری در تحقیق و توسعه بر عملکرد صادراتی بنگاههای صنعتی استانهای ایران. فصلنامه برنامهریزی منطقهای، 10 (40)، 67-84.
جلالی، سحر؛
محمودی، ابوالفضل و
پاکروان، محمدرضا. (1393). بررسی وضعیت رقابتپذیری صادرات کشمش ایران در بازارهای جهانی.
فصلنامه اقتصاد کشاورزی و توسعه، 22 (2)، 49-74.
جمشیدی، افشین، جمشیدی، داریوش و روستا، علیرضا. (1400). تبیین نقش ارزش ویژه برند در افزایش سهم بازار، مبتنی بر رفتار اطلاعیابی و نیازهای اطلاعاتی (موردمطالعه: مراکز تجاری کیش). تعامل انسان و اطلاعات، 8(3)، 41-56.
حاجیها، زهره و رنجبر ناوی، رستم. (1397). تأثیر استراتژی تجاری و بیشارزشگذاری سهام بر ریسک سقوط قیمت سهام. فصلنامه پژوهشهای حسابداری مالی. 10(2), 45-64.
حسین زاده شهری، معصومه و
غلامی، فرشته. (1393). قابلیت حسگری بازار و استراتژی صادرات و تأثیر آنها بر بهبود عملکرد صادرات (مطالعه موردی: صادرکنندگان کاشی و سرامیک).
فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، 125-144.
رحیمی کلور، حسین و ابراهیمی خراجو، وحیده. (1401). واکاوی نقش پاسخگویی به بازار بر عملکرد صادراتی با نقش میانجی مزیت رقابتی در میان شرکتهای کوچک و متوسط. فصلنامه مدیریت کسبوکارهای بینالمللی، 5 (2)، 43-70.
رشیدی، ایرج. (1394). رابطه قابلیتهای کسبوکار و عملکرد صادراتی باتوجهبه استراتژی محصول. مورد مطالعه صنعت مواد غذایی. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.
رشیدی، محسن؛ میلاد، مردانی طلائی و امیری، محمد. (1399). نقش پاداش مدیریت در تغییر ارتباط بین استراتژیهای تجاری و سرمایهگذاری بیش (کمتر) از حد. فصلنامه مطالعات تجربی حسابداری مالی، 17(67), 177-201.
رضایی، رضا. (1396). تأثیرپذیری عملکرد صادراتی از استراتژیهای بازاریابی بینالملل. فصلنامه کاوشهای مدیریت بازرگانی، 17 (9)، 55-80.
سروری، رحیم و رضوانی مهران. (1400). گرایش بینالمللی شدن و عملکرد صادراتی: بررسی آثار میانجی دانش صادراتی و تعدیلگر پویایی محیطی. فصلنامه توسعه کارآفرینی، 14(3)، 461-480.
سیدنژاد فهیم، سیدرضا و بهزادینیا، سارا. (1399). بررسی رابطه بین حاکمیت شرکتی و عملکرد صادراتی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران. فصلنامه مدیریت کسبوکارهای بینالمللی، 3 (1)، 1- 19.
شیخی گرجان، مینا؛ نوروش، ایرج و محمدی ملقرنی، عطااله. (1398). بررسی نقش استراتژی تجاری در ارزیابی قدرت کنترلهای داخلی حاکم بر گزارشگری مالی.
فصلنامه بورس اوراق بهادار، 12(46)، 57-81.
صنوبر، حبیب؛ جبارزاده، یونس و حسینی، سیدصمد. (1401). تأثیر قابلیت نوآوری بر عملکرد صادرات با نقش میانجی سرمایه اجتماعی. فصلنامه مدیریت کسبوکارهای بینالمللی، 5(3)، 49-66.
کیقبادی، امیررضا، دامنکشیده، مرجان. (1399). تأثیر استراتژی تجاری و حاکمیت شرکتی بر افشای سرمایه فکری در شرکتهای منتخب بورس اوراق بهادار تهران با استفاده از مدل دادههای ترکیبی. فصلنامه مهندسی مالی و مدیریت اوراق بهادار. 43. 199-219.
گلستانه، محمد حسن حسینی، میرزاحسن و اکبری، مهسا. (1400). بررسی تأثیر تحول دیجیتال بر روی سهم بازار با نقش میانجیگرانهی ارزش برند (مطالعهی موردی شرکت بیمه البرز). فصلنامه علمی تخصصی رویکردهای پژوهشی نوین در مدیریت و حسابداری، 5(19)، 1701-1718.
Agnihotri, A. & Bhattacharya, S. (2015). Determinants of export intensity in emerging markets: an upper echelon perspective. Journal of World Business, 50(4), 687-695.
Antonietti, R. & Marzucchi, A. (2014) Green tangible investment strategies and export performance: A firm-level investigation. Ecological Economics, 108, 150-161.
Atuahene-Gima, K., & Murray, J. Y. (2004). Antecedents and outcomes of marketing strategy comprehensiveness. Journal of Marketing, 68(4), 33-46.
Beleska-Spasova, E., Glaister, E. K., & Stride, C. (2012). Resource determinants of strategy and performance: The case of British exporters. Journal of World Business, 47(4), 635–647.
Benfratello, L., Bottasso, A. & Piccardo, C. (2022). R&D and export performance: exploring heterogeneity along the export intensity distribution. Journal of Industrial and Business Economics, 49(2), 189–232.
Boyd, D. E. (1996). Defensive marketing’s use of post‐purchase telecommunications to create competitive advantages: a strategic analysis. Journal of Consumer Marketing. 13(1), 26-34.
Casey, S. R. & Hamilton, R. T. (2014). Export performance of small firms from small countries: The case of New Zealand. Journal of International Entrepreneurship, 12, 254–269.
Chahal, H., Dangwal, R. C. & Raina, S. (2016). Marketing orientation, strategic orientation and their synergistic impact on business performance: a case of SMEs in emerging context (India). Journal of Research in Marketing and Entrepreneurship, 18(1), 27-52.
Chebet H., K., Ogutu M., Njeru W., & Njihia J. (2022). Effect of Export Strategy on the Performance of Large Export Manufacturing Firms in Kenya. Journal of Marketing and Communication, 5(1), 51-66.
Chen, J., Sousa, C. M. P. & He, X. (2016). The determinants of export performance: a review of the literature 2006-2014. International Marketing Review, 33(5), 626-670.
Damoah, O. B. O. (2018). A critical incident analysis of the export behaviour of SMEs: evidence from an emerging market. critical perspectives on international business, 14(2/3), 309–334.
Dikova, D., Jaklic, A., Burger, A. & Kuncic, A. (2016). What is beneficial for first-time SME-exporters from a transition economy: a diversified or a focused export-strategy?. Journal of World Business, 51(2), 185-199.
Fornell, C., & Wernerfelt, B. (1988). A model for customer complaint management. Marketing Science, 7(3), 287-298.
Freeman, J. & Styles, C. (2014). Does location matter to export performance?. International Marketing Review, 31(2), 181–208.
Hamelin, N., E. l., Moujahid, O., & Thaichon, P. (2017). Emotion and advertising effectiveness: A novel facial expression analysis approach. Journal of Retailing and Consumer Services, 36, 103-111.
He, X., Lin, Z. & Wei, Y. (2016). International market selection and export performance: a transaction cost analysis. European Journal of Marketing, 50(5/6), 916-941.
Heriyati, P., Heruwasto, I. & Wahyuni, S. (2013). Offensive and defensive competitive marketing strategy: The development of construct & measurements. ASEAN Marketing Journal, 2(2), 35-44.
Hultman, M., Robson, M. J. & Katsikeas, C. S. (2009). Export product strategy fit and performance: An empirical investigation. Journal of International Marketing, 17(4), 1-23.
Istrefi-Jahja, A., & Zeqiri, J. (2021). The Impact of Digital Marketing and Digital Transformation on Brand Promotion and Brand Positioning in Kosovo’s Enterprises. ENTRENOVA-ENTerprise REsearch InNOVAtion, 7(1), 244-255.
Leonidou, L. C. & Kaleka, A. A. (1998). Behavioural aspects of international buyer-seller relationships: their association with export. International Marketing Review, 15(2), 373-397.
Leonidou, L. C. (2004). An analysis of the barriers hindering small business export development. Journal of Small Business Management, 42(3), 279-302.
Leonidou, L. C., Katsikeas, C. S. & Coudounaris, D. N. (2010). Five decades of business research into exporting: A bibliographic analysis. Journal of International Management, 16(1), 78–79.
Leonidou, L. C., Katsikeas, C. S. & Samiee, S. (2002). Marketing strategy determinants of export performance: a meta-analysis. Journal of Business Research, 55(1), 51-67.
Leonidou, L., Palihawadana, D. & Theodosiou, M. (2011). National export-promotion programs as drivers of organizational resources. Journal of International Marketing, 19(2), 1–29.
Lin, F. J. & Ho, C. W. (2019). The knowledge of entry mode decision for small and medium enterprises. Journal of Innovation and knowledge. 4(1), 32-37.
Linder, S. B. (1961). An essay on trade and transformation (pp. 82-109). Stockholm: Almqvist & Wiksell.
Mansion, S. E. & Bausch, A. (2020). Intangible assets and SMEs’ export behavior: a meta-analytical perspective. Small Business Economics, 55(3), 727-760.
Manzanares, F. V. (2019). Export performance of SMEs: an empirical analysis of the mediating role of corporate image. Journal of Small Business Management, 57(2), 386-399.
Mataveli, M., Ayala, J. C., Gil, A. J., & Roldán, J. L. (2022). An analysis of export barriers for firms in Brazil. European Research on Management and Business Economics, 28(3), 1-11.
Monteiro, A. P., Soares, A. M. & Rua, O. L. (2019). Linking intangible resources and entrepreneurial orientation to export performance: The mediating effect of dynamic capabilities. Journal of Innovation & Knowledge, 4(3), 179–187.
Morgan, N. A., Katsikeas, C. S. & Vorhies, D. W. (2012). Export Marketing Strategy Implementation, Export Marketing Capabilities, and Export Venture Performance. Journal of the Academy of Marketing Science, 40(2), 271-289.
Morgan, R. M. & Hunt, S. D. (1994). The commitment-trust theory of relationship marketing. Journal of marketing, 58(3), 20-38.
Nam, J., Liu, X., Lioliou, E. & Jeong, M. (2018). Do board directors affect the export propensity and export performance of Korean firms? A resource dependence perspective. International Business Review, 27(1), 269-280.
Nam, J., Liu, X., Lioliou, E., & Jeong, M. (2018). Do board directors affect the export propensity and export performance of Korean firms? A resource dependence perspective. International Business Review, 27(1), 269-280.
Nayyer, K. (2002). Globalization of information: Intellectual Property Law implications. First Monday, 7(1). https://doi.org/10.5210/fm.v7i1.925.
Ngo-Thi-Ngoc, H., & Nguyen-Viet, B. (2021). Export performance: Evidence from agricultural product firms in Vietnam. Cogent Business & Management, 8(1), 1-22.
Njonjo, A., Njeru, W., Kibera, F., & Owino, J. (2021). Marketing Strategies and Export Performance of Fresh Produce Firms in Kenya. Journal of Marketing and Consumer Behaviour in Emerging Markets, (2 (13), 37-56.
Oura, M. M. (2016). Innovation capacity, international experience, and export performance of SMEs in Brazil. International Business Review, 25(4), 921-932.
Ricardo, D. (1817). The principles of political economy and taxation. reprint. Londong Dent.
Saha, S., Chatterjee, D. & Sarkar, B. (2021). The ramification of dynamic investment on the promotion and preservation technology for inventory management through a modified flower pollination algorithm. Journal of Retailing and Consumer Services, 58, 1-16.
Shen, W., Gu, H., Ball, L. J., Yuan, Y., Yu, C., Shi, R. & Huang, T. (2020). The impact of advertising creativity, warning-based appeals and green dispositions on the attentional effectiveness of environmental advertisements. Journal of Cleaner Production, 271, 1-35.
Smith, A. (1776). An inquiry into the nature and causes of the wealth of nations, London: W. Strahan and T. Cadell.
Sousa, C. M. P., Martínez-López, F. J. & Coelho, F. (2008). The determinants of export performance: A review of the research in the literature between 1998 and 2005. International Journal of Management Reviews, 10(4), 343–374.
Zou, S. & Stan, S. (1998). The determinants of export performance: a review of the empirical literature between 1987 and 1997. International Marketing Review, 15(5), 333-356.
.