طراحی الگوی تجربه هوش مصنوعی بر هویت آرمانی مشتریان با رویکرد رابطه فرا اجتماعی

نوع مقاله : مقاله پژوهشی

نویسندگان

1 دانشجوی دکتری بازاریابی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران

2 گروه مدیریت، دانشکده علوم اداری و اقتصاد، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران

3 دانشیار گروه مدیریت دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران.

چکیده

هدف: در پژوهش حاضر به طراحی الگوی تجربه مبتنی بر هوش مصنوعی بر هویت آرمانی مشتریان با رویکرد رابطه فرا اجتماعی ذهنی پرداخته شده است. همچنین، به شناسایی و تائید مواردی که مربوط به تجربه مبتنی بر هوش مصنوعی، رابطه فرا اجتماعی ذهنی و هویت آرمانی مشتریان می‌باشد‌، پرداخته شده است و ارتباط بین متغیرهای پژوهش نیز تبیین شده است.

روش: در پژوهش حاضر برای شناسایی شاخص‌ها از روش تحلیل مضمون استفاده شده است. همچنین جهت تاثیرگذاری و تاثیر پذیری متغیرها از نرم افزار میک مک استفاده گردید. جامعه آماری مدیران ارشد و اجرایی شرکت‌های عضو اتاق بازرگانی شیراز بودند. روش نمونه‌گیری این پژوهش، از روش نمونه‌گیری گلوله برفی استفاده شد و به کمک این روش 13نفر انتخاب شدند. در این پژوهش از ابزار مصاحبه برای جمع‌آوری نظر افراد استفاده شد.

یافته‌ها: بر اساس یافته‌ها، عوامل مربوط به تجربه مبتنی بر هوش مصنوعی شناسایی و دسته‌بندی شدند. ابعاد مربوط به هویت آرمانی مشتریان و رابطه فرا اجتماعی نیز شناسایی و تایید شد. تاثیرپذیری و تاثیرگذاری متغیرها از طریق نرم افزار میک مک نیز مشخص گردید.

نتیجه‌گیری: می‌توان از تجربه مبتنی بر هوش مصنوعی و رابطه فرا اجتماعی به عنوان دو فاکتور مهم و موثر برای افزایش هویت آرمانی مشتریان نام برد.

کلیدواژه‌ها

موضوعات


عنوان مقاله [English]

Designing the model of artificial intelligence experience on the ideal identity of customers with the approach of subjective transsocial relationship

نویسندگان [English]

  • Pari Shojaeian 1
  • Azarnoush Ansari 2
  • Majid Mohammad Shafiee 3
1 Ph.D. student of Marketing, University of Isfahan, Isfahan ,Iran.
2 Department of Management, Faculty of Administrative Sciences and Economics, University of Isfahan, Isfahan, Iran
3 Associate Professor of Management Department, University of Isfahan , Faculty of Administrative Sciences & Economics , Isfahan ,Iran.
چکیده [English]

Purpose: In the current research, the design of the experience model based on artificial intelligence on the ideal identity of customers with the approach of subjective transsocial relationship has been discussed. Also, the identification and confirmation of the cases related to the experience based on artificial intelligence, the subjective transsocial relationship and the ideal identity of the customers have been addressed and the relationship between the research variables has also been explained.

Method: In this research, thematic analysis method was used to identify indicators. Also, MikMak software was used to influence the variables. The statistical population was the senior and executive managers of Shiraz Chamber of Commerce member companies. The sampling method of this research was the snowball sampling method, and 13 people were selected with the help of this method. In this research, the interview tool was used to collect people's opinions.

Findings: Based on the findings, the factors related to experience based on artificial intelligence were identified and categorized. The dimensions related to the ideal identity of customers and the transsocial relationship were also identified and confirmed. The impact and effectiveness of the variables were determined through the Mik‌Mak software.

Conclusion: Artificial intelligence-based experience and extra-social relationship can be mentioned as two important and effective factors for increasing the ideal identity of customers.

کلیدواژه‌ها [English]

  • artificial intelligence-based experience, subjective meta-social interface, customers'
  • ideal identity

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده
انتشار آنلاین از تاریخ 22 مرداد 1403
  • تاریخ دریافت: 12 خرداد 1403
  • تاریخ بازنگری: 14 تیر 1403
  • تاریخ پذیرش: 22 مرداد 1403