آزاد، ناصر و بیگزاده، امیرحسین. (1397)، بررسی تأثیر تعهد و همکاری بر سرمایه اجتماعی و عملکرد صادرات در روابط واسطه و صادرکننده، دومین کنفرانس بینالمللی تحولات نوین در مدیریت، اقتصاد و حسابداری.
آقاجانی، حسنعلی و فرزادفر، رامین. (1392)، مدل عملکرد صادراتی با رویکرد قابلیت های رقابتی بنگاه های کوچک و متوسط صادرکننده مرکبات استانهای شمالی ایران، فصلنامه علوم مدیریت ایران، 8(29)، . 44-27.
رحیم نیا، فریبرز و خاکزادان، منا. (1394)، بررسی نقش تعدیلگری درجه بینالمللی کردن و محیط صادراتی و میانجیگری تطابق آمیخته بازاریابی و بازارگرایی صادرات بر روی عملکرد صادراتی، دومین کنفرانس بینالمللی پژوهش های نوین در مدیریت، اقتصاد و علوم انسانی.
رنجبر، امید؛ ثاقب، حسن و ضیائی بیگدلی، صادق. (1398)، تحلیل پویای صادرات غیرنفتی ایران: نتایج جدید با کمک نظریه پیچیدگی اقتصادی، تحقیقات اقتصادی، 54(1)، 73 -47.
فاریابی، محمد؛ رحیمی اقدم، صمد؛ کوششی، محمدرضا و پورآقابالایی، علیرضا. (1398)، تأثیر بازارگرایی و تجربه بین المللی بر عملکرد صادرات با نقش میانجی استراتژی بازاریابی بین المللی، مدیریت کسب و کارهای بین المللی، 2(1)، 44-23.
فهیمیثابت، امیر و شاهمحمدی، مهشید. (1396)، اثر هوش بازار بر فاصله روانی، رفتارهای استراتژیک و عملکرد صادرات در صنعت مواد غذایی، سومین همایش ملی و بینالمللی مدیریت و حسابداری ایران.
قدوسی، محمد؛ محتشمی، تکتم؛ متولی حبیبی، مهناز و شدتی، شکیبا. (1394)، شناسایی و اولویت بندی عناصر آمیخته بازاریابی موثر در صادرات زعفران از دیدگاه کارشناسان، فصلنامه زراعت و فناوری زعفران، 3(4)، 285-296.
محترم قلادتی، رحیم و موثق، مهرداد. (1397)، بررسی تأثیر بازارگرایی صادرات و انطباق آمیخته بازاریابی بر عملکرد صادراتی (مورد مطالعه: شرکت های صادرکننده محصولات غیر نفتی)، مدیریت بازرگانی، 10(1)، 186-165.
مصلح، عبدالمجید؛ بحرینی زاده، منیجه وکریمی قهفرخی، سمیرا. (1395)، تأثیر ابعاد جهت گیری استراتژیک بر عملکرد صادراتی شرکت های صادراتی استان بوشهر، تحقیقات بازاریابی نوین، 6(4)، 140-125.
نوروزی، حسین؛ عبدالله پور، سجاد؛ گنجعلیوند، سمیه و معصومی، غزل. (1397)، تأثیر بازارگرایی صادرات بر افزایش صادرات با نقش میانجی اثربخشی بازاریابی: مطالعه موردی شرکتهای صادراتی خشکبار، مدیریت کسب و کارهای بینالمللی، 1(3)، 123-103.
Alam, S. (2018). The trade integration and Pakistan’s export performance: Evidence from exporter dynamic database. International Journal of Development Issues, 17(3), 326-345.
Brache, J., & Felzensztein, C. (2019). Exporting firms’ engagement with trade associations: Insights from Chile. International Business Review, 28: 25-35.
Cadogan, J. W., & Cui, C. C. (2004). Chinese export agent’s adoption of export market-orientated behaviours: Measurement and Performance Relationship. Journal of Asia Pacific Marketing, 3(2), 21-37.
Erdil, T. S, Ozdemir, O. (2016). The determinants of Relationship between Marketing Mix Strategy and Drivers of Export Performance in Foreign Markets: An Application on Turkish Clothing Industry, Procedia-Social and Behavioral Sciences, 235, 546-556.
Filatotchev, I., Liu, X., Buck, T., & Wright, M. (2009). The Export Orientation and Export Performance of High Technology SMEs in Emerging Markets: The Effects of Knowledge Transfer by Returnee Entrepreneurs. Journal of International Business Studies, 40(4), 1005-1021.
Francis, J., & Collins-Dodd, C. (2000). The Impact of Firms Expert Orientation on the Export Performance of High-Tech Small and Medium-sized Enterprise. Journal of International Marketing, 8(3), 84-103.
Lages, L. F. & Jap, S. D. (2002). A contingency approach to marketing mix adaptation and performance in international marketing relationships. Working paper 411. Faculdade de Economia, Universidade Nova de Lisboa, Lisboa. Available at://ssrn.com/abstract=881841.
Lages, L. F. & Montgomery, D. B. (2004). Export performance as an antecedent of export commitment and marketing strategy adaptation. Evidence from small and medium-sized exporters. European Journal of Marketing, 38(9/10), 1186-1214.
Lundberg, H. (2019). Bank relationships’ contributions to SME export performance. International Journal of Bank Marketing. 37(5), 1143-1164.
Malhotra, S., Sivakumar, K. & Zhu, P. (2009). Distance factors and target market selection: the moderating effect of market potential. International Marketing Review, 26(6), 651-673.
Monteiro, A., P. Soures, A. M, & Rua, O.L. (2019). Linking intangible resources and entrepreneurial orientation to export performance: The mediating effect of dynamic capabilities. Journal of Innovation & Knowledge. 4(3), 179-187.
Morgan, N. A., Kaleka, A. & Katsikeas, C. S. (2004). Antecedents of export venture performance: A theoretical model and empirical assessment. Journal of Marketing, 68(1), 90-108.
Morgan, N. A., Vorhies, D. W. & Schlegel milch, B. (2006). Resource performance relationships in industrial export ventures. The role of resource inimitability and substitutability. Industrial Marketing Management, 35(5), 621-633.
Navarro, A., Acedo, F. J., Lasada, F., & Ruzo, E. (2011). Integrated model of export activity: analysis of heterogeneity in managers’ orientations and perceptions on strategic marketing management in foreign markets. Journal of Marketing Theory and Practice, 19(2), 187-204.
Navarro, A., Acedo, F. J., Losada, F., & Ruzo, E. (2012). Effects of export proactivity and market orientation on foreign trade operations. Revista Espanola de Investigacion de marketing ESIC, 16(1), 113-133.
Navarro, A., Acedo, F. J., Robson, M. J., Ruzo, E., & Losada, F. (2010). Antecedents and consequences of firms export commitment: An empirical study. Journal of International Marketing, 18(3), 41-61.
Navarro-Garcia, A., Arenas-Gitan, J., & Rondon-Cataluna, F. J. (2014). External environment and the moderating role of export market orientation. Journal of Business Research, 67(5), 740-745.
Navarro-Garcia, A., Barrera-Barrera, R., villarejo-Ramos, A. F. (2013a). The importance of market intelligence in Spanish firms exporting activity. Esic Market Economics and Business Journal, 44(3), 9-31.
Navarro-Garcia, A., Rondan-Cataluna, F. J., & Acedo-Gonzale, F. J. (2013b). The importance of an export-oriented culture for export performance. European Journal of International Management, 7(3), 254-277.
Navarro-Garcia, A., Peris-Oritz, M., & Barrera-Barrera, R. (2016). Market intelligence effect on perceived psychic distance, strategic behaviors and export performance in industrial SMEs. Journal of Business & Industrial Marketing, 31(3), 365-380.
Sousa, C. M. P., & Bradley, F. (2005). Global markets: does psychic distance matter? Journal of Strategic Marketing, 13(1), 43-59.
Sousa, C. M. P., & Lengler, J. (2009). Psycgic distance, marketing strategy and performance in export ventures of Brazilian firms. Journal of Marketing Management, 25(5-6), 591-610.
Sousa, C. M. P., Lengler, J. F. B., Martinez-Lopez, F. J., & Martinez-Lopez, F. J. (2014). Testing for linear and quadratic effects between Price Adaptation and Export Performance: the impact of values and perceptions. Journal of small Business Management, 52(3), 501-520.
Tantong, P., Karande, K., Nair, A., & Singhapakadi, A. (2010). The Effect of Product Adaptation and Market Orientation on Export Performance: A survey of Thai managers. The Journal of Marketing Theory and Practice, 18, 155-170.
Theodosiou, M., & Leonidou, L. C. (2003). Standardization versus adaptation of international marketing strategy: an integrative assessment of the empirical research. International Business Review, 12(2), 141-171.
Zou, S., & Cavusgil, S. T. (2002). The GMS: A Broad Conceptualization of Global Marketing Strategy and Its Effect on Firm Performance. Journal of Marketing, 66(4), 40-56.