آقاموسی طهرانی، مریم.، سرداری، احمد و کرمپور، عبدالحسین. (1395). شناسایی عوامل مؤثر بر صادرات کالاهای فناورمحور با رویکرد کارآفرینی و بازارمحوری. توسعه کارآفرینی، 9(1): 158-139.
اسدی، مریم. (1390). شناسایی و بررسی موانع اصلی توسعه صادرات تجهیزات پزشکی در ایران. پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی - گرایش استراتژیک، دانشگاه غیردولتی غیرانتفاعی علم و فرهنگ.
الهامی، اسما و صادقی، تورج. (1395). بررسی تأثیر گرایش به کارآفرینی بر عملکرد صادراتی شرکتهای کوچک و متوسط (مطالعه موردی شرکتهای بازرگانی در استان خراسان شمالی). پژوهشهای جدید در مدیریت و حسابداری، 3(7): 194-177.
بارونی، محسن.، جلائی، سیدعبدالمجید و جعفری، شهلا . (1395). تأثیر نااطمینانی نرخ ارز بر واردات محصولات پزشکی و دارویی ایران. بهداشت و توسعه، 5(1): 23-13.
حسینی، میرزا حسن.، موسوی، سیدمحمدجواد.، اشرفی سلطان احمدی، مجتبی و خاوری، سحر. (1398). عملکرد صادراتی کسبوکارهای دانشبنیان، الگویی جهت تبیین نقش هوشیاری کارآفرینانه و یادگیری راهبردی. مدیریت کسبوکار بینالمللی، 2(1): 242-221.
زارعی، عظیم.، مؤتمنی، علیرضا.، فیض، داود.، کردنائیچ، اسداله و فارسی زاده، حسین. (1395). نقش رفتار کارآفرینیگرایی صادراتی در ارتقای عملکرد صادراتی بنگاهها با تبیین نقش میانجی کسب مزیت رقابتی. پژوهشهای مدیریت عمومی، 9(34): 193-169.
شبگردزاده، فاطمه و جمشیدی، سیده معصومه. (۱۳۹۴). بررسی آثار درجه باز بودن اقتصاد بر صادرات غیرنفتی در کشورهای عضو اوپک 1999-2010. اولین کنفرانس بین المللی مدیریت و حسابداری با رویکرد ارزش آفرینی، تهران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات فارس.
شجاعی، محمدرضا و سیاهپوش، مصطفی. (1390). تدوین راهبرد برای شرکت تولید تجهیزات پزشکی گوهرشفا با استفاده از ماتریس برنامهریزی راهبردی کمی (QSPM). مدیریت و توسعه، 24(75): 141-127.
علیدوستی، سیروس. (1389). عوامل مؤثر بر توسعة فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی در شرکتهای کوچک و متوسط. علوم و فناوری اطلاعات، ۲۵(۳): ۵۲۹- ۵۴۸.
کرمی، اژدر.، صنوبر، ناصر.، کرمی، هادی و یونسپور، زهرا. (1396). تأثیر کارآفرینی بر عملکرد صادراتی شرکتهای کوچک و متوسط با نقش میانجی قابلیت یادگیری. مدیریت کسبوکار بینالمللی، 1(1): 16-1.
کلاه کج، کبری و درزیان عزیزی، عبدالهادی. (1392). بررسی تاثیر ابعاد توسعه کارآفرینی بر عملکرد صادراتی شرکتهای کوچک و متوسط. دومین کنفرانس بین المللی مدیریت، کارآفرینی و توسعه اقتصادی، قم، دانشگاه پیام نور.
مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی. (1394). آئین نامه تجهیزات و ملزومات پزشکی.
مهرگان، نادر.، دهقانپور، محمدرضا و ده موبد، بابک. (1390). صادرات صنایع مبتنی بر فناوری برتر و عوامل موثر بر آن. سیاست علم و فناوری، 3(4): 83-69.
ناصحیفر، وحید و حسنزاده ژاله، فرزانه. (1397). تأثیر گرایش کارآفرینی سازمانی و قابلیت یادگیری بر صادرات کارآفرینانه. مدیریت بهبود و تحول، 27(89): 170-145.
ناصحیفر، وحید.، دهدشتی شاهرخ، زهره.، تقوی فر، محمدتقی و حسن زاده، ژاله فرزانه. (1397). شناسایی عوامل مؤثر بر صادرات کارآفرینانه از دیدگاه قابلیتهای پویا. مدیریت کسبوکار بینالمللی، 1(3): 42-23.
Adebayo, T.S. & Alheety, S.N.Y. (2019). Impacts of entrepreneurial competence and government policy on SMEs’ non-oil export performance in the Southwest Nigeria. The International Journal of Humanities & Social Studies, 7(2): 181-186.
Akanbia, S. B., Alagbe, H. A., Yusuf, H. A. & Oluwaseyi, M. H. (2017). Exchange rate volatility and non-oil exports in Nigeria: An empirical investigation. Journal of Emerging Economies and Islamic Research, 5(2): 5–15.
Arellano, M. & Bond, S. (1991). Some tests of specification for panel data: Monte Carlo evidence and an application to employment equations. Review of Economic Studies, 97: 58-277.
Asongu, S. & Nwachukwu, J. (2018). Openness, ICT and entrepreneurship in Sub-Saharan Africa. Information Technology & People, 31(1): 278-303.
Balogu, E. D. (2007). Exchange rate policy and export performance of WAMZ countries. MPRA parer, 15: 23-44.
Baltagi, B. H. (2005). Econometric analysis of panel data. John Wiley & Sons Inc, 3rd Edition, New York, USA.
Bianchi, M. (2010). Credit constraints, entrepreneurial talent, and economic development. Small Business Economics, 34(1): 93-104.
Erken, H., Donselaar, P. & Thurik, R. (2008). Total factor productivity and the role of entrepreneurship. Jena Economic Research Papers, No. 2008-019.
Gani, A. (2009). Technological achievement, high technology exports and growth. Journal of Comparative International Management, 12(2): 31-47.
Hasanov, Z., Abada, O. & Aktamov, S. (2015). Impact of innovativeness of the country on export performance: evidence from Asian countries. Journal of Business and Management, 17(1): 33-41.
Levenburg, N. M. (2005). Does size matter? Small firms' use of e-business tools in the supply chain. Electronic Markets, 15(2): 94-105.
Leonidou, C.N. & Leonidou, L.C. (2011). Research into environmental marketing/ management: A bibliographic analysis. European Journal of Marketing, 45(1, 2): 68-103.
Migiro, S. O. & Ocholla, D. N. (2005). Information and communication technologies in small and medium scale tourism enterprises in Durban, South Africa. Information Development, 21(4): 283-294.
Narver, J. C. & Slater, S. F. (1990). The effect of a market orientation on business profitability. Journal of Marketing, 54(4): 20-35.
Nasir, Sh. & Calirajan, k. (2016). Modern Services Export Performances among Emerging and Developed Asian Economies. Working Paper Series on Regional Economic Integration, 143: 1-33.
Olayungbo, D., Yinusa, O. & Akinlo, A. (2011). Effects of exchange rate wolatility on trade in some selected Sub-Saharan African Countries. Modern Economy, 2(4): 538-545.
Sandu, S. & Ciocanel, B. (2014). Impact of R&D and innovation on high-tech export. Procedia Economics and Finance, 15: 80-90.
Stojkoski, V., Utkovski, Z. & Kocarev, L. (2016). The impact of services on economic complexity: Service sophistication as route for economic growth. Public Library of Science, 11(8): 1-29.
Sousa, C.M.P., & Lages, L.F. (2011). The PD scale: A measure of psychic distance and its impact on international marketing strategy.International Marketing Review, 28(2): 201–222.
Yaseen Zeebaree, M. R. & Siron, R. B. (2017). The impact of entrepreneurial orientation on advantage moderated by financing support in SMEs. International Review of Management and Marketing, 7(1): 43-52.