آذربایجانی، کریم؛ سرخوشسرا، علی؛ اسماعیلپور، ناسور (1394)، تحلیل تأثیر یارانه بیمه صادراتی بر صادرات غیرنفتی، پژوهشهای اقتصادی، 15 (1)، 123-140.
آقایی، محمد علی، احمدیان، وحید، جهاز آتشی، اکبر (1393)، عوامل مؤثر بر ساختار سرمایه در شرکتها کوچک و متوسط ایرانی، پژوهشهای حسابداری مالی و حسابرسی، 22، 175-212.
ابراهیمی، اسماعیل، رهنما، افشین، توانا زاده، سمیه (1393)، ارزیابی تأثیر عوامل مؤثر بر توسعه صادرات در کشورهای کوچک و متوسط، مطالعات کمی در مدیریت، 18، 141- 162.
ابراهیمی، فرید، سلیمانی، غلامرضا (1395)، برنامهها و اقدامات کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه به منظور توسعه بازار بنگاههای خرد، کوچک و متوسط، مطالعات مدیریت و کارآفرینی، دوره دوم، 3، 133 -140.
احمدیان، بهروز، کسری؛ پناهی، حسین؛ اسد زاده، احمد (1396)، اثر تجارت با چین بر رشد اقتصادی ایران، راهبرد توسعه، 13 (9)، 150-175.
اسماعیلپور، رضا؛ سلیمانی، رضا؛ اکبری، محسن؛ ابراهیم پور، مصطفی (1399)، طراحی الگوی راهبردی بین المللی سازی شرکتهای دانش بنیان ایرانی، مدیریت کسب و کارهای بینالمللی، 3 (1)، 83-108.
امین بیدختی، علی اکبر، زرگر، سید مجتبی (1390)، آسیبشناسی بنگاههای کوچک و متوسط و بیان راهبردهای عملی برای حمایت از آنها، فرآیند مدیریت و توسعه، 78، 125 – 156.
راسخی، سعید؛ تهرانچیان، امیر منصور؛ عالمیان، رزا (1396)، اثر بیمه صارداتی بر صادرات کشورهای منتخب، پژوهشنامه بیمه، 126، 41-60 .
رمضانی، محمد؛ رجب زاده قطری، علی؛ آذر، عادل؛ خدیور، آمنه (1398)، بینالمللیشدن صنایع کوچک و متوسط: ابعاد و استراتژیهای جامع، مدیریت کسب و کارهای بینالمللی، 2(1)، 177-197.
سرمد سعیدی، سهیل؛ قاسمی، بهروز؛ وجدی، خدیجه؛ نجفی مجد، صمد (1394)، تأثیر برنامههای تشویق صادرات بر عملکرد صادراتی شرکتهای صادرکننده خدمات فنی و مهندسی، بررسیهای بازرگانی، 72، 1-14.
شهبازی غیاثی، موسی (1391)، توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط در ایران؛ راهکارهای و پیشنهادات سیاستی، راهبرد توسعه، 30، 91–111.
صادقیمقدم، محسن؛ اشراقیآرانی، مجتبی (1395)، تأمین مالی هواپیما از طریق اعتبار صادرات، پژوهش حقوق خصوصی، 14، 135-155.
صحت، سعید، زندی، پژمان، (1389)، مدیریت ریسک و بیمه اعتبار تجاری، تهران: دانشکده علوم اقتصادی.
صنوبر، ناصر، حسینی، سیدصمد؛ بهزادنیا، پویا (1398)، تأثیر برنامههای تشویقی صاردات بر عملکرد صادراتی: نقش جذابیتهای بازارهای خارجی و قابلیتهای صادراتی، مدیریت کسب و کارهای بینالمللی، 2(3)، 63-85.
عالی، صمد؛ تورچیان، علیرضا (1397)، بررسی مهارتهای صادراتی شرکتها در فرآیند بینالمللیشدن، مدیریت کسب و کارهای بینالمللی، 1(3)، 59-78.
عباسچیان، ابوالفضل؛ زیرک، معصومه (1391)، چشم انداز صادرات غیر نفتی در برنامه پنجم توسعه، مجله اقتصادی، 7 و 8، 47-66 .
فاریابی، محمد؛ رحیمی اقدم، صمد؛ ابراهیمی، وحیده؛ کاظمی، سولماز (1400)، بررسی تأثیر عوامل سازمانی، استراتژیک و محیطی بر عملکرد صادراتی؛ تحلیل نقش میانجی صادرات نوآورانه در میان شرکتهای صادراتی، مدیریت کسب و کارهای بینالمللی، 4(2)، 63-86 .
کشتی، داود؛ کهندل، محمد (1397)، تأثیر محرکهای بخش بندی صادراتی بر عملکرد صادراتی شرکتهای صادرکننده خشکبار مستقر در تهران، راهبرد توسعه، 14(54)، 182-199.
گرشاسبی، علیرضا؛ رهنمون پیروج، طیبه (1399)، ارائه راهکارهای سیاستی توسعه تأمین مالی صادرات ایران و اولیت بندی آنها، مطالعات اقتصادی کاربردی ایران، 9 (33)، 173-197.
مردانی نجف آبادی، مصطفی؛ کلبعلی، الهام (1398)، بررسی شاخصهای مزیت نسبی در راستای توسعه صادرات محصولات کشاورزی استان اصفهان، راهبرد توسعه، 15(3)، 78-103.
موتمنی، علیرضا؛ شریفی، حسن (1397)، صندوقهای ضمانت و بیمه سرمایهگذاری، چاپ اول، تهران: انتشارات دانشگاه شهید بهشتی.
نادری، کرمعلی؛ واعظی، سیدکمال (1400)، رویکرد بازارگرایی در صادرات خدمات فنی و مهندسی نفت و گاز در ایران، مطالعات راهبردی در صنعت نفت و انرژی، 13 (51)، 35-52.
نساری، الناز (1400)، نقش نهاد بیمهکننده سرمایهگذاری خارجی در نیل به سرمایهگذاری پایدار با تأکید بر عملکرد میگا، پژوهش حقوق عمومی، 22 (70)، 44-69 .
نوروزی، حسین؛ درویش، فاطمه؛ نصری، رضا (1398)، تأثیر قابلیتهای بازاریابی در حوزه صادرات و نوآوری بر ابعاد عملکرد صادرات با تعدیلگری رقابت ناکارآمد، مدیریت کسب و کارهای بینالمللی، 2 (4)، 97-119.
نوری، روح الله، فتحی، سعید، یگانه، لیلا (1395)، شناسایی علل مشکلات تأمین سرمایه در گردش در شرکتهای کوچک و متوسط کشور، مدیریت دارایی و تأمین مالی، 4 (3)، 1-16.
نوری، مینا (1399)، مطالعه تطبیقی بیمههای اعتباری و ضمانت نامههای بانکی از منظر حقوق تجارت بینالملل. فقه، حقوق و علوم جزا، 15، 81-98.
یوسفی، محمد؛ قاضی زاده، مصطفی، (1398)، تأثیر شبکههای تجاری و اجتماعی بر بینالمللیسازی شرکتها، مدیریت کسب و کارهای بین المللی، 2 (1)، 149-176.
Ayyagari, Meghana Beck, Thorsten, Demirguc-Kunt, Asli (2007), “Small and Medium Enterprises Across the Globe”, Small Business Economics · February, DOI: 10.1007/s11187-006-9002-5 · Source: RePEc, 1-36
Başçı, Sıdıka; Durucan, Ayşegül(2017)A Review of Small and Medium Sized Enterprises(SMEs) in Turkey, Yildiz Social Science Review, Volume 3, Issue 1, 59 -80
Berlingieri, Giuseppe & Pisch, Frank (2022). Managing export complexity: the role of service outsourcing, The London School of Economics and Political Science, Discussion Paper No.1843, ISSN 2042-2695
Chvalkovska, J. G,. Mejstrik, M. & Urban, M., (2014) “The Discriminate Analysis and Relevant Model for Mapping Export Potential”, international Journal of Social, Education, Economics and Management Engineering Vol: 8 No:10, 2014, pp 1362-1366
Danielson, Morris, G.& Scott, Jonathan A(2004) Bank Loan Availability and Trade Credit Demand,
The Financial Review,
Volume39, Issue4, pp. 579-600
Farzanegan, M.R.; Fischer, S., (2021) Lifting of International Sanctions and the Shadow Economy in Iran—A View from Outer Space. Remote Sensing. 2021, 13, 4620. https://doi.org/10.3390/rs13224620 avaible at:
Freixanet, Joan. (2012). Export Promotion Programmes: Their Impact on Companies’ Internationalization Performance and Competitiveness. International Business Review. 21: 1065–86
Ghodsi, Mahdi & Astrov, Vasily & Grieveson, Richard & Stehrer, Robert. (2018). The Iranian Economy: Challenges and Opportunities, The Vienna Institute for International Economic Studies, research report No
Griffith, David A. Czinkota, Michael R (2012), Release the constraints: Solving the problems of export financing in troublesome times,
Business Horizons, Volume 55, Issue 3, Pages 251-269
Gainturce, Delio, E. (2001) “export credit agencies: the unsung giants of international trade and finance”, Westport, Conn.: Quorum Books.
lgün, E. and Muratovic, A. (2013). Export capabilities from small and medium enterprises in turkey. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 3 (8), 473
International Credit Insurance & Surety Association. (2015). A Guide to Trade Credit Insurance. UK: Anthem Press
Jus, Miran (2013). Credit Insurance, Oxford: Elsevier.
Malcom, Stephens, (1999), The changing role of export credit agencies, Washington, D.C.: International Monetary Fund.
Salcic, Zlatko(2014) Export Credit Insurance And Guarantees, UK: Palgrave Macmillan
Sang Man, Kim, (2010), A Comparative Study on a Supplier Credit and a Buyer Credit in International Transactions of Capital Goods, The International Commerce & Law Review. Vol. 48 DEC. 2010 pp.127~155.
Riestra, Amparo San Jose, (2003),
“Credit Insurance in Europe, Impact Measurement and Policy Recommendation”,
CEPS Research Report in Finance and Banking, NO 31, available at:
http://www.ceps.be, last visited: 25/1/2019.
Williamson, N., Kshetri, N.B. and Wilkinson, T. (2011) "Recent trends in export promotion in the United States". Marketing Management Journal. 21(2), P.P.153-166.
World Bank Group, Middle East and North Africa Region, (2021), Iran Economic Monitor, Adapting the new normal: a protracted pandemic and ongoing sanctions.
Yescombe, E.R. (2007), Public Private Partnership: Principles of Policy and Finance, 1st ed., Elsevier.
.