رودساز، حبیتالله؛ سیدنقوی، میرعلی؛ عبدلیمسینان، فائزه. (1399). تاثیر نوآوری باز بر مزیت رقابتی با نقش میانجیگری مدیریت دانش، فصلنامه علمی مطالعات مدیریت صنعتی، شماره59، ص117-150.
عباسی اسفنجانی، حسین؛ سلیمی باهر، مینا و خدایی، محمدتقی. (1398). بررسی تاثیر دانش بازرگانی بر فرایند بینالمللی شدن کسب و کارها. فصلنامه علمی-ترویجی رشد فناوری، سال 15، شماره 58، صص 13-22.
عباسیاسفنجانی، حسین؛ سلیمیباهر، مینو. (1398). بازرگانی بینالملل-صادرات و واردات. انتشارات دانشگاه تبریز.
عسگرنژادنوری، باقر؛ زارعی، قاسم؛ بشیرخداپرستی، رامین؛ صائبنیا، سمیه؛ ناظراصل، امین. (1399). بررسی تاثیر قابلیتهای بازاریابی و استراتژیهای بازاریابی بر عملکرد تجاری شرکتهای صنعتی صاداراتی (مورد مطالعه: صنعت شکلات در شهر تبریز). مدیریت کسب و کار بینالمللی، شماره3، ص65-87.
غفاریان، وفا و تفویضی، فرین. (1393). استراتژی نمایی360 درجه: اصول برنامهریزی استراتژیک و اصول پیادهسازی و ارزیابی استراتژی، چاپ سوم، انتشارات سازمان مدیریت صنعتی، تهران.
میرکی، محمود؛ یکتایار، مظفر؛ اسمعیلی، نرگس. (1399). نقش ارتباطات بازاریابی یکپارچه در دلبستگی عاطفی به برند و رفتار مصرفکنندگان، مطالعات رفتار مصرفکننده؛ شماره2، ص199-215.
Abdul-Halim, H., Ahmad, N.H., Geare, A., Ramayah, T., 2019. Innovation culture in SMEs: the importance of organizational culture, organizational learning and market orientation. Entrepreneursh. Res. J. 9 (3), 1–14.
https://doi.org/10.1515/erj-2017-0014.
Beleska-Spasova, E., 2014. Determinants and measures of export performance: comprehensive literature review. J. Contemp. Econ. Bus. Issues 1 (1), 63–74.
Falahat, M. Lee,Y. Soto-Acosta, P. Ramatah,T.(2021) Entrepreneurial, market, learning and networking orientations as determinants of business capability and international performance: the contingent role of government support,
International Entrepreneurship and Management Journal,
https://doi.org/10.1007/s11365-020-00738-y
Falahat, M. Ramayah, T. Soto-Acosta, P. Lee, Y.Y. (2020) SMEs internationalization: The role of product innovation, market intelligence, pricing and marketing communication capabilities as drivers of SMEs’ international performance. Technological Forecasting & Social Change, Vol: 152, PP:1-7.
Kamboj, S., Goyal, P., Rahman, Z., 2015. A resource-based view on marketing capability, operations capability and financial performance: an empirical examination of mediating role.
Proced. Soc. Behav. Sci. 189, 406–415.
https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.03.201.
Kaleka, A., Morgan, N.A., 2017. Which competitive advantage(s)? Competitive advantage–market performance relationships in international markets.
J. Int. Market. 25 (4), 25–49.
https://doi.org/10.1509/jim.16.0058.
Lee, T., Liu, H.M., 2018. How do firms with management ability promote competitive advantages? an integrated model from entrepreneurial strategy making and internal resources.
Entrepreneursh. Res. J. 8 (2), 1–15.
https://doi.org/10.1515/erj-2017- 0071.
Lu, Y., Zhou, L., Bruton, G., Li, W., 2010. Capabilities as a mediator linking resources and the international performance of entrepreneurial firms in an emerging economy.
J. Int. Bus. Stud. 41 (3), 419–436.
https://doi.org/10.1057/jibs.2009.73.
Pham, T.S.H., Monkhouse, L.L., Barnes, B.R., 2017. The influence of relational capability and marketing capabilities on the export performance of emerging market firms.
Int. Market. Rev. 34 (5), 606–628.
https://doi.org/10.1108/IMR-07-2014-0235.
Popa, S., Soto-Acosta, P., Martinez-Conesa, I., 2017. Antecedents, moderators, and outcomes of innovation climate and open innovation: an empirical study in SMEs.
Technol. Forecast. Soc. Change. 118, 134–142.
https://doi.org/10.1016/j.techfore.2017.02.014.
Porter, M., 1985. The Competitive Advantage: Creating and Sustaining Superior Performance. Free Press, New York, NY.
Rua, O., França, A., Fernández Ortiz, R., 2018. Key drivers of SMEs export performance: the mediating effect of competitive advantage.
J. Knowl. Manag. 22 (2), 257–79.
https://doi.org/10.1108/JKM-07-2017-0267.
Sok, P., O'Cass, A., 2011. Achieving superior innovation-based performance outcomes in SMEs through innovation resource–capability complementarity.
Ind. Market. Manag. 40 (8), 1285–1293.
https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2011.10.007.
Soto-Acosta, P., Cismaru, D.M., Vătămănescu, E.M., Ciochină, R., 2016a. Sustainable entrepreneurship in SMEs: a business performance perspective.
Sustainability 8(4), 342.
https://doi.org/10.3390/su8040342.
Soto-Acosta, P., Popa, S., Martinez-Conesa, I., 2018. Information technology, knowledge management and environmental dynamism as drivers of innovation ambidexterity: a study in SMEs.
J. Knowl. Manag. 22 (4), 824–849.
https://doi.org/10.1108/JKM-10-2017-0448.
Takahashi, A.R.W., Bulgacov, S., Semprebon, E., Giacomini, M.M., 2016. Dynamic capabilities, marketing capability and organizational performance. Brazilian Bus. Rev. 14(5), 466–478. https://doi.org/10.15728/bbr.2017.14.5.1.
Zou, S., Fang, E., Zhao, S., 2003. The effect of export marketing capabilities on export performance: an investigation of Chinese exporters.
J. Int. Market. 11 (4), 32–55.
https://doi.org/10.1509/jimk.11.4.32.20145.